Het internet, een parodie op het echte leven, maar zo nu en dan wordt er daadwerkelijk hele terechte kritiek geuit. Zo ook over Metroid Prime Remastered. Maar om terechte kritiek te kunnen onderscheiden van onterechte kritiek, moeten we laatstgenoemde ook even bekijken. Die onderstaande Tweet van een ontwikkelaar van het originele Metroid Prime Remastered (via Eurogamer):
They fucked up the doors in the re-mastered Metroid Prime! They have the wrong alpha level on the door shields. Left is original, second is re-mastered.
I tend to be a bet picky about this since I literally spent months working on the doors. This should be fixed. pic.twitter.com/GUBUoXDyzj
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 9, 2023
Kijk, dit is dus onterechte kritiek. Want een oud-ontwikkelaar heeft natuurlijk niks te maken met de creatieve keuzes van de ontwikkelaars van de nieuwe versie. Dit nieuwe team heeft een andere visie en dat kun je vervelend vinden, maar dat is nou eenmaal zo als mensen een product vernieuwen. Tot zover de onterechte kritiek.
Dan terechte kritiek onderstaand, van dezelfde oud-ontwikkelaar (via Kotaku)
While many studios did amazing work on the remaster, I'm let down Metroid Prime's Remaster does not include the full original game credits. I worked with so many amazing people on the game and everyone's name should be included in the remaster, not just a single card like this. pic.twitter.com/Yvojf9f9Mq
— Zoid Kirsch (@ZoidCTF) February 11, 2023
Alle oud-ontwikkelaars worden niet genoemd in de credits, er wordt alleen een kaartje gebruikt met daarop: “gebaseerd op het werk van de ontwikkelaars van de Gamecube- en Wii-versies”.
Ja dat kun je natuurlijk niet maken, iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan die game moet natuurlijk gewoon benoemd worden en bovendien, het is een kleine moeite en niemand (behalve die oud-ontwikkelaars) die het leest. Snel even updaten dus Nintendo!