Schande! Moord! Brand! Het is behoorlijk onrustig geweest aan het adres van PlayStation na de laatste PS Plus ontwikkelingen. Het akkefietje rondom het bijbetalen van genoten korting wanneer men koos om te upgraden naar Extra of Deluxe ging er niet bij iedereen in. Maar volgens PlayStation is het allemaal een groot misverstand, welke in de wereld werd geholpen door “technische mankementen”.
Mocht je het gemist hebben, in Hong Kong maakte PlayStation zich niet bepaald populair nadat PlayStations support team uiteenzette dat PS Plus-leden die hun abbo met korting hebben verkregen, deze korting moesten bijlappen wanneer men wilde upgraden naar het nieuwe Extra of Deluxe level. Of je die korting nu via Sony zelf had verkregen of niet, het kon ze niets verrekken. Niet janken en bijlappen. We zijn geen filantropische instelling, aldus SIE Hong Kong.
Maar ergens lijkt de Chinese delegatie het dus verkeerd te hebben begrepen. Via het Ask PlayStation Twitter-account laat het bedrijf nu namelijk weten dat het allemaal om een technisch mankement ging. Dit kan twee dingen betekenen: Of Hong Kong wist niet van deze “storing”, of Sony heeft snel besloten om de boel te rectificeren na een hoop stront.
Due to a technical error, players in Asia who have previously purchased a PlayStation Plus membership at a discount have been incorrectly charged for their upgrade pricing. This error has been fixed and impacted players will receive a credit. We thank you for your patience.
— Ask PlayStation (@AskPlayStation) May 25, 2022
Nou, is dat even fijn zeg. PlayStation is uiteindelijk toch niet de gierigste gebleken. Allemaal storm in ’n glas water.