Capcom toont grafische evolutie Resident Evil Zero: van N64-prototype tot HD-remaster

In 1999 ontwikkelde Capcom een N64-prototype voor een gloednieuw deel binnen zijn populairste survival-horror-franchise. Toen in 2000 de nieuwe generatie consoles verscheen, besloot Capcom het spel te ontwikkelen voor de GameCube en om te dopen tot “Resident Evil Zero” (of, in Japan, “Biohazard 0”).

Zestien jaar na de ontwikkeling van het eerste prototype komt Capcom met een HD-remaster. In onderstaande video toont de uitgever de grafische evolutie die Resident Evil Zero door de jaren heen heeft doorgemaakt. We zien beelden van het prototype, de Gamecube-versie en de HD-remaster. De graphics zijn er duidelijk op vooruit gegaan, de slechte dialogen zijn (gelukkig?) onveranderd gebleven.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Dit ziet er echt gelikt uit zeg!

    De textures zijn zo scherp, je ziet het verschil niet een beetje maar meteen als je beide games vergelijkt.
    Iets met wat ik moeite mee heb met de HD remakes van deze tijd, en die ook niet eens hoeven te zoals God of War III.

  2.   
    PaNNa's avatar

    Dit ziet er strak uit, kunnen veel uitgevers wat van leren als ze een remake willen maken. Echt een masterpiece