Details Guild Wars 2 World VS. World

Guild Wars 2 komt eraan, maar voordat het zover is kunnen we jullie bij GamersNET.nl alvast een kijkje laten nemen in een nieuwe gameplay feature. Het gaat hier om de Battles for the Mist mode, waarin we heuse veldslagen tussen servers kunnen gaan spelen. Mike Ferguson, system designer voor ArenaNet laat de volgende details los over deze modus:

From the earliest days of development, we knew that we wanted to include some form of large-scale PvP combat in Guild Wars 2, but how would it work? We knew right away that we wanted three teams fighting against one another on a series of huge maps in the Mists, and that each team would be composed of an entire server full of players.

Including three forces in world vs. world acts as an excellent balancing factor, preventing one team from growing too powerful and ruining the competitive balance of the game. Two teams can gang up to counter a more dominant third team, a dynamic that simply isn’t possible with only two opposing factions.

Ook gaat het mogelijk worden om bepaalde “Keeps” over te nemen, om hier je guild te huisvesten. Uiteraard kan deze weer opnieuw overgenomen worden door een andere server, wat dus betekend dat jij keihard zal moeten vechten voor jouw plaats.

Uiteraard hoef je niet zonder wapens het slagveld op, want ook wapentuig zal aanwezig zijn, naast de wapens van je karakter. Hierover heeft Mike Feruguson het volgende te melden:

Trebuchets — Earlier I described how keeps and towers were extremely well protected—how could one ever hope to break through such formidable defenses? Might I suggest launching huge, flaming balls of destruction from your very own trebuchet? This long-range death dealer is a high-value target that often attracts enemy counterattacks, so make sure to protect your trebuchet!

Arrow Carts — These deadly projectile launchers can blanket a small area with arrows, easily cutting down flesh-and-blood enemies, but they are largely ineffective against walls and gates.

Catapults — A good choice for taking down walls and gates, catapults attack a larger area than arrow carts, so they can also be very effective in putting the hurt on a tight group of enemies.

Ballistae — These siege weapons launch giant bolts that can pierce their target, dealing large amounts of damage to players, gates, and walls alike.

Siege Golems — Do you need to bash down a gate? My friend, you need a siege golem. That’s right: in world vs. world you can build your very own asuran golem, a robotic juggernaut that will smash things for you—albeit at a leisurely pace. It takes a lot of power to mobilize something that awesome, so the golems don’t move very quickly. They also don’t have much in the way of ranged attacks, but once a siege golem gets close enough to start bashing on a door, that door is in trouble.

Ook aan het feit dat bepaalde hogere levels een groter voordeel zouden hebben is uit de wereld geholpen, want ArenaNet heeft ervoor gezorgd dat iedereen, ongeacht zijn of haar level, gebalanceerd gaat worden, zodat de World VS. World battles ook echt leuk worden en blijven.

Het moge duidelijk zijn dat Guild Wars 2 opnieuw een grootse MMORPG gaat worden, zeker nu deze optie in de game verwerkt gaat worden. Mochten jullie smachten naar nog meer informatie over de World Vs. World modus? Dan verwijzen we jullie door naar de ArenaNet Blog.

  1.   
    Fox's avatar

    Dat is best interessant. Beetje anders dan guildwars 1 maarja ….

  2.   
    fdennis's avatar

    De game die LoL voor mij doet vergeten. Word er zo zat van in LoL dat je continu verliest omdat 1 iemand er niks van kan. Met Gw2 is het allemaal zoveel grooter. Alleen wat ik niet snap is wat ze bedoelen met dat een andere server de boel kan overnemen. Ik zou eerder denken dat PvP bestaat uit strijden met verschillende racen zoals Sylvari vs Charr Asura vs Norn. Enzovoort.

  3.   
    marklin989's avatar

    WOW gaat op hun backes krijgen ^^

  4.   
    blackname's avatar

    fdennis schreef, "De game die LoL voor mij doet vergeten. Word er zo zat van in LoL dat je continu verliest omdat 1 iemand er niks van kan. Met Gw2 is het allemaal zoveel grooter. Alleen wat ik niet snap is wat ze bedoelen met dat een andere server de boel kan overnemen. Ik zou eerder denken dat PvP bestaat uit strijden met verschillende racen zoals Sylvari vs Charr Asura vs Norn. Enzovoort. "

    nee je hebt verschillende servers en volgens mij bedoelen ze daarmee europa amerika azie enz en alle races charr asura enzo kunnen gewoon samen vechten.

  5.   
    Neolite's avatar

    Ze willen heel veel nieuwe ideeën introduceren met Guild Wars 2. Ik ben aan de ene kant heel enthousiast met al deze nieuwe features. Echter ben ik ook huiverig dat het averechts gaat werken omdat men te veel wil.

    Zoals World vs World klinkt heel erg leuk, alleen is het gewoon bewezen dat met het aantal spelers, de kans op lag behoorlijk toeneemt.

  6.   
    huntedjohan's avatar

    ”marklin989″ schreef, "WOW gaat op hun backes krijgen ^^
    "

    van mij mag wow op zn bakkus gaan, maar denk niet dat GW2 dat gaat redden. werd dit trouwens ook al niet gezegd toen GW uit kwam en waar weinig van over bleef toen het ook werkelijk live gegaan was?