Het lijkt erop dat we nog veel meer mogen verwachten van Electronic Arts in de toekomst, want Frank Gibeau, president van EA Games, heeft in een interview laten weten dat het bedrijf van plan is om twee tot drie nieuwe franchises per jaar te lanceren.
- “It’s hard to forecast, but I think we’re probably looking at two to three new IPs a year. It’s a level I feel good about. We’re looking at a three-year SKU plan right now. Between EAP and our internal studios, both of which are in our group, I can safely say it’s at least two to three new IPs.”
Wel gaf Gibeau eerder in het interview aan dat er fouten zijn gemaakt met het lanceren van nieuwe franchises in 2008, omdat deze volgens hem te dicht op elkaar zijn uitgebracht en Gibeau graag had willen zien dat deze franchises wat meer ruimte hadden gekregen.
- “I think we launched too many new IPs all at once in Q3. I would have spread them out and found better windows for them. I would have had longer marketing for them. The marketing cycles were fairly short. We didn’t have enough assets to really build the fanbase, build the community, and get that long lead demand built.”
Klinkt interessant. Zeker als een aantal het niveau van bijv. Mirror’s Edge gaan halen. 🙂
waarom hebben ze de Godfather fransiche laten vallen dan/>?
Zozo die zijn lekker druk bezig 😛
Die kwam gewoon niet goed uit de verf en was wellicht te duur. Ze willen dus diverse studio’s inzetten voor echt nieuwe franchises en The Godfather was sowieso al een bestaande franchise.
Nieuwe ideeen zijn altijd goed. En 3 per jaar vind ik een prima aantal 😀
Bedoelen ze hiermee 2 tot 3 helemaal nieuwe franchises per jaar, of 2 tot 3 delen uit franchises per jaar?
Het gaat hier om geheel nieuwe franchises, zoals men dus onlangs deed met bijvoorbeeld Mirror’s Edge en Dead Space.
Nice, beter dan FIFA 20XX en Madden 20XX. Maar gaan ze wel genoeg verkopen?
Als de franchise genoeg potentie heeft om een topper te worden en als ze de mensen van tevoren als nieuwsgierig weten te maken naar een franchise dan komt het hoogstwaarschijnlijk wel goed met de verkopen. Zo lang ze er maar geen hype van maken en de game dan tegen laten vallen. Dat is naar mijn idee een goede manier om de klanten in het vervolg een beetje terughoudend te houden.
Omdat het een kut spel was 😛
Ik zou wel meer van zulke games als TRINE willen zien, die onlangs een demo kreeg op deze site 😛
Dus in andere woorden 3 floppen per jaar.
Onzin, Mirror’s Edge en Dead Space waren bijzonder goed. Verkochten door een slechte timing/marketing misschien niet geweldig, maar die games scoorden wel erg hoog qua reviews. EA heeft dus zeker erg goede zaken gedaan de afgelopen jaren met het aantrekken van diverse studio’s. 🙂
Als ze de shooters overlaten aan DICE vind ik het best 😛 zij zijn echt fking goed
Als je terug kijkt kunnen ze veel beter ik bedoel ga maar Lord of the Rins Conquest vergelijken met het beste Lotro (vind ik dan) genaamd de Third Age, ze kunnen veel beter waar is de EA UIT MIJN JEUGD!
haha, succes EA, ze deden al lang voor een uitbreidingspakket for de sims 2, dus ik ben benieuwd… Ik hoop btw dat ze wel een Mirror’s Edge 2 erachteraan gooien 😛