Colin McRae: DIRT moet je een ongekend uitgebreide game voorschotelen met vele afwisselende circuits en diverse classes van voertuigen om mee rond te scheuren. Het gevaar bij een ‘zoveelste vervolg’ in een serie games is vaak dat het allemaal nogal erg op voorgaande delen lijkt. Een woordvoerder van Codemasters, Rich Tysoe, heeft echter verklaard dat Colin McRae: DIRT geen code overneemt van eerdere games uit de serie. Vandaag zijn er nieuwe screenshots vrijgegeven. Erg groot zijn ze niet, maar we moeten het er mee doen.
Aangekondigd als “de meest diverse game uit de serie” zal Colin McRae: DIRT locaties overal ter wereld bevatten. Ook het bekende handelsmerk van de serie, de point-to-point races, alsmede een aantal off-road events zullen in de game voorkomen. Exacte locaties en circuits zijn nog niet bekend gemaakt, maar het gerucht gaat dat in elk geval de gehele 20 kilometer lange rit bij Pike’s Peak International te rijden zal zijn, inclusief de meer dan 150 bochten door de Rocky Mountains.
Als toevoeging op de point-to-point races zal Colin McRae: DIRT ook voorzien worden van woestijnraces met 4×4’s en Dakar-vrachtwagens, Rally Crosses met afwisselend zand en asfalt en tot slot Hill Climbing met 850 PK-sterke monster-trucks. Verder zal de game een modus krijgen voor alle Europese, Internationale en Wereld kampioenschappen waarin je kunt rijden met officiële 2WD, 4WD, RWD en Classic rally-auto’s. Over de multiplayer is nog niet heel veel bekend gemaakt, maar het is vrijwel zeker dat de game een online multiplayer zal bevatten.
Colin McRae: DIRT zal ergens in juni dit jaar verschijnen voor de PC en Xbox 360. De PS3 versie zal later volgen.
hmm als dat ingame is ziet het er wel erg mooi uit !
Rallygames blijven toch de mooisten 🙂
😮 Op dat soort screens zat ik nou te wachten 😀