Lang verwachte Battlefield 2-trein komt eindelijk aan

Lange tijd heeft menig Battlefield-speler moeten wachten, maar nu is het moment dan toch daar: EA heeft aangekondigd dat ze zich klaarmaken om patch 1.4 voor Battlefield 2 vandaag nog online te zetten. In een eerder bericht werd al gemeld dat de release van de zeer gewilde patch door een onverwachte fout wat vertraging had opgelopen. Nu, drie weken later, lijkt alles dan toch eindelijk goed te komen en is het afwachten tot de patch op de officiële site verschijnt.

Over de precieze inhoud van de patch was nog lange tijd veel onduidelijk, maar hieronder volgen de patch-notes zoals ze door EA bekend zijn gemaakt.

GAMEPLAY TWEAKS

  • The vehicle drop has been modified to help prevent exploits such as blocking enemy vehicles, destroying vehicles and commander assets, or as an alternative to artillery.
  • C4 tossing distance has been reduced.
  • A prone->crouch delay has been added.

BUG FIXES

  • Fixed the Linux server hangs when trying to load a Special Forces Co-Op map.
  • Another attempt at fixing the Red/Blue nametag bug.
  • Fixed the missing server info on the map briefing screen.
  • Fixed the server browser issues with updating info.
  • Fixed the filter by maps size option in the server browser.
  • Fixed a low reproducibility crash bug related to the vehicle drop.
  • Fixed a crash in Co-op after a player is revived without a kit.
  • Fixed a server crash on Linux 32 when trying to rotate maps in Coop Mode.
  • Fixed the occasionnal red distance marker appearing on the ground.
  • Fixed the bug that caused the player’s arms to become invisible when switching weapons.
  • Co-Op bot console commands now function on local servers.
  • Fixed the excessive damage taken by the Muscle Car.
  • Adjusted the minimum number of players to start the round on ranked servers. The new values for 16, 32 and 64 players are 6, 8 and 8 respectively.
  • Re-enabled unlocks on unranked servers.
  • Commander options are no longer available whilst commander is dead.
  • Fixed bug where a spawn point is shown as selected when it is not if player has spawned in during the preview round.
  • Co-Op (Local Server) – Fixed the issue where no other players may join the server if the server host is kicked and banned.
  • Ranked Servers now force unlocks.
  • Added support for multiple gamemodes in single maplist for mods.
  1.   
    Nielskuhhveki's avatar

    Ik kan niet goed engels maar, ksnap het wel een beetje dus eigelijk komen er geen nieuwe mappen ofso ? 😳

  2.   
    Nielskuhhveki's avatar
  3.   
    Rhemme's avatar

    Nee er zitten geen nieuwe maps bij, daar zijn de mappacks van EA voor deze game voor.

    Patch 1.4 heeft vooral bugtweaks en balanceert de game verder uit.

  4.   
    Ruudjee's avatar

    WTF?! DR ZAT GVD WEL EEN NIEUWE MAP BIJ ZEIDEN ZE!!!
    maar goed, even downloaden dan..

  5.   
    Rhemme's avatar

    Correctie, er zit wel een nieuwe map bij. Deze staat alleen nog niet op alle beta-servers, daarom staat hij niet bij de patchnotes.

    Het gaat om de ‘Road to Jalalabad’-map voor de US en MEC. Ook is er een ‘No Vehicles’ server setting voor alleen lekker voetenwerk 8)

  6.   
    defjam's avatar

    ja ckers wel dat er een nieuwe map bij zit road to jalalabad ofzow heet ie 🙂

  7.   
    ChielB's avatar

    Road to Jalalabaad komt er inderdaad bij.
    Klinkt als een gezellige stad. 😉

  8.   
    Cirdan's avatar

    het klint meer een weg dat naar die stad gaat:P

  9.   
    R.andom H.ero's avatar

    Goede Patch, gelukiig hoed je niet meer 5 keer op iemand te schieten met een M95 op iemands hoofd voordat hij doodgaat en als je iemand 1 keer steekt of met Shock Paddles dat hij doodgaat. Al hoewel, er is al een Glitch gevonden, als je in een Aanvalsvoertuig zit en kon ik m’n Gunner niet neerschieten en de FF optie was aan.