Hideo Kojima, de maker en bedenker van de Metal Gear Solid-games heeft in een interview met Computer and Videogames een aantal miniscuul kleine dingetjes verteld over Metal Gear Solid 4. Bekend was al dat deze game op de next-generation consoles zal gaan verschijnen maar dat was dan ook alles.
Kojima vertelde niks over de verhaallijn, niks over het hoofdpersonage, niks over veranderingen in de gameplay en niks over een online-mode maar kon al wel wat vertellen over de levels en de levelopbouw. In Metal Gear Solid 4 zal de term ‘no place to hide’ centraal staan. Jezelf verbergen wordt dus moeilijker en het spel wordt realistischer, een echte infiltrant heeft immers ook niet altijd opgestelde kratten waar hij zich achter kan verbergen.
Metal Gear Solid 4 zal nog wel een echt sluipspel worden maar de levels zijn zó opgebouwd dat het onmogelijk lijkt om je verstoppen. Je moet meer gebruik gaan maken van het zich van je tegenstanders en ze van achteren besluipen. Je op die manier ‘verstoppen’ is veel intenser en opwindender volgens Kojima.
Allemaal maar een beetje vage info, maar laat het speculeren maar beginnen! Metal Gear Solid 4 zal voor de next-gen consoles verschijnen, maar het is nog niet zeker of dat de PlayStation 3, Xbox 2 of de Nintendo Revolution (opvolger van de Gamecube) zal zijn.
Het hele interview met Kojima-san is te lezen op Computer and Videogames.com. Naast Metal Gear Solid 4 laat Kojima zich ook uit over het derde deel en de next-gen consoles.
Ik ga hem Cker KOPEN ,, ik kan niet zonder deze game! 😀 🙂