Shellshock Nam ’67 krijgt vervolg

Shellshock Nam ’67, de 3rd person shooter van Guerilla, doet het in de media niet echt goed, maar dat heeft de verkopen niet bepaald stilgelegd. Tot nu toe zijn er volgens uitgever Eidos al 800.000 exemplaren richting de winkels gegaan en spreekt zij van een ‘succesvolle nieuwe franchise’.

Zo succesvol zelfs, dat Eidos in haar financiële rapport de volgende zin heeft geplaatst: A sequel is already underway.

Een officiële aankondiging moet nog volgen.

  1.   
    Lasso's avatar

    800.000 exemplaren, succesvolle franchise?

    Omzet= p x q= 60×800.000= 48.000.000 euro (uit mijn hoofd, kan een nul meer/minder zijn)

    Als ik de kosten weet wil ik het Break Even Point wel even berekenen en dán pas spreken van succesvolle franchise.

  2.   
    Danny Dam Wichers's avatar

    Vergeet ook niet dat Eidos 800.000 verstuurd (‘shipped’) heeft, wat niet eens garandeert dat ze verkocht zijn.

    Dezelfde schijn hield Nokia ook al op met de N-Gage: ‘Wij hebben er x verstuurd’ terwijl de winkels helemaal geen goede verkopen meldden.

    Hoe dan ook: Guerilla heeft er een project bij…

  3.   
    Lasso's avatar

    Ok Danny, je had gelijk. Ik heb er overheen gelezen. Nieuwe berekening:

    Omzet= p x q= 60×10= is een omzet van 600 euro! Veeet. 8)

  4.   
    Rhemme's avatar

    En dan is 800.000 exemplaren nog niet eens zo heel erg veel. Grand Theft Auto, Sims, Halo, Warcraft, de totale FIFA serie, Final Fantasy, Pokémon, Mario, Zelda, die zitten allemaal boven de 10 miljoen.

    De kosten voor Killzone waren 3 miljoen euro, en de royalty’s per game zijn 10%. Als we dat toepassen op de bedragen bij Shellshock (De kosten zullen ongetwijveld lager liggen maarja.) Dan heeft Guerilla al 48.000.000 * 0,1 = 4.800.000 – 3.000.000 = 1,8 miljoen euro winst gemaakt :O
    Kan je nagaan hoeveel er verdient wordt met bovenstaande gamefranchises (en hoeveel de uitgevers verdienen met de +/- 50% die zij mogen houden.

  5.   
    Lasso's avatar

    En dan ga je nog uit van maximale winst aangezien elk verscheept exemplaar dan verkocht moet zijn. Je kunt van mij aannemen dat echt niet elke winkel is uitverkocht. 🙄

  6.   
    Maserati's avatar

    Hoe dan ook: Guerilla heeft er een project bij…

    Guerilla gaat ‘m niet doen, die zijn in handen van Sony, nu zal een In-house studio van Eidos het doen.

  7.   
    Black-Dragon's avatar

    k ben al blei dat een nederlandse developer bekent buiten europa word 😉

    niet van die davilex A2 racer crap 😉