Revolutie tegen McDonald’s in The Sims online

Tony “Ratboy” Walsh, een ‘digital culture jammer messing with the `Net, pop-culture, and subculture‘, spoort in een artikel op Shift.com mensen aan, om mee te doen in een revolutie tegen het gebruik van product placement in games in het algemeen en McDonald’s placement in The Sims Online in het bijzonder.

Onlangs werd bekendgemaakt, dat de fast foodketen McDonald’s een onderdeel van The Sims Online zal gaan worden. Het wordt daardoor mogelijk in de nog te verschijnen Massively Multiplayer Online-versie van The Sims om een hamburger te gaan halen bij één van de virutele restaurants, of om er zelf eentje te beginnen.

Volgens Walsh wordt op deze manier product placement veel aggressiever, omdat het van inactief naar interactief gaat. Hij heeft gelijk ook een paar acties voor je bedacht om McDonald’s tegen te werken, mocht je een rebel in zijn revolutie willen worden. Deze variëren van protesteren voor één van de virtuele restaurants, tot het beginnen van een eigen restaurant, waar je je klanten vertelt dat Big M je zo tegenwerkt.

Het volledige artikel van Tony Walsh kun je hier lezen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren