James Cameron regisseert tegenwoordig FIFA 23 trailers

Trailers in elkaar zetten is een kunst. Enerzijds moet je twijfelaars over de streep trekken en anderzijds mag je niks laten zien wat niet representatief is voor het eindproduct. Anders krijg je van dat “ja maar de trailer was echt veel bruter dan de rest” gezever. Dus hoe spring je daarmee om wanneer je een trailer voor FIFA 23 maakt? Want ja, dat concept kennen we allemaal wel. Hoe maak je een FIFA trailer nog boeiend? Daar weet James Cameron wel wat op.

Want James Cameron is toch wel één van de ‘greats’, een regie-god. James weet wat scoort en wat niet scoort. En FIFA 23 gaat eigenlijk alleen maar over scoren, dus dat treft. Volgens James is het belangrijk dat je vooral laat zien hoe goed spelers hun ballen beheersen. Maar de lui op de achtergrond moeten ook wat doen. Anders is het ook maar zo statisch. Ook zij moeten shinen. Maar hoe? Ze zijn per slot van rekening ook maar aan het gadeslaan hoe jij een beetje tikkie-takkie doet. Wacht… BRAIN WAVE! Titanic. Iedereen hield van Leo en Kate in Titanic. Doe daar iets mee op de achtergrond en iedereen – man of vrouw – valt in katzwijm. Dat is gegarandeerd kassa.

Kijk de King of the World eens staan in z’n “I’m flying” pose. Machtig mooi toch? Nou… nee. Want dit is dus een slordige T-pose, een placeholder welke in het animatie proces vergeten is. Beetje lullig om dit in je officiële gameplay trailer te laten zitten, EA. Maar goed, aan de andere kant is het wel uiterst eerlijk. Want zeg zelf, we willen allemaal dat trailers een ongecensureerd beeld scheppen. Want trailers die achteraf voor geen reet lijken te kloppen *kuch* Watch Dogs *kuch* zijn we ook aardig moe. Dus ja, als de kans bestaat dat je een T-posende speler in FIFA 23 tegenkomt, dan kan deze net zo goed al in de trailer zitten.

Dus… bedankt voor je eerlijkheid, EA. Dat siert je.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren