Simon Thomley gaat niet echt lekker het weekend in. De man die ook wel door het leven gaat als Stealth van ontwikkelstudio Headcannon wordt niet echt van Sonic Origins, de recentelijk verschenen remaster bundel van Sonic 1, 2, 3, Sonic & Knuckles en Sonic CD waar zijn studio aan heeft meegewerkt. Niet alleen zit de game vol met fouten, het eindresultaat is ook nog eens behoorlijk afwijkend van wat Headcannon heeft ingeleverd.
Op Twitter gaat Stealth de confrontatie dan ook niet uit de weg. In een flink draadje legt hij uit dat er echt van alles aan de hand is met Sonic Origins, waarvan hij deels de schuld of zich neemt, maar grotendeels de blaam bij Sega legt. Dingen zoals collision issues, audioproblemen en de A.I. van Tails die echt om te janken is. Je weet wel, dingen waar fora als Sonic Retro inmiddels vol mee komen te staan. Maar ja, als je dingen niet mag fixen en je pleidooi om de boel uit te stellen op dovemans oren valt, dan maar naar Twitter om je naam te zuiveren.
Regarding Origins, we were outsiders creating a separate project that was then wrangled into something entirely different. We knew going in that there would be a major time crunch and we worked ourselves into the ground to meet it just so this would even be made and released
— Stealth (@HCStealth) June 24, 2022
I'm extremely proud of my team for their performance under such pressure, but every one of us is very unhappy about the state of Origins and even the Sonic 3 component. We weren't too thrilled about its pre-submission state either but a lot was beyond our control.
— Stealth (@HCStealth) June 24, 2022
We want these problems to be addressed. We provided a ton of feedback during and after development for both Origins and its Sonic 3 integration. We've done a good chunk of work after our work term was over to fix things, support Sega, and to prepare for future updates.
— Stealth (@HCStealth) June 24, 2022
Why am I talking about it now, then? Well, there's just too much scrutiny over things that both are and are not related to us, and I don't want to sit in back in silence while people are asking why and how things happened to a product they put so much hope and money into
— Stealth (@HCStealth) June 24, 2022
I hear you, Headcannon hears you. We wanted this to be right then and now. There's so much that you'll never know or understand within the realm of this kind of work, but know and understand this – we try our best to our own detriment, and we care about our work and about Sonic
— Stealth (@HCStealth) June 24, 2022
Het valt ook allemaal niet mee. Om één of andere reden heeft Sega een tyfushekel aan het woord uitstel, vooral wanneer het Sonic betreft. Maar goed, wellicht snapt Headcannon het concept van Sonic Origins niet, zoals wij het concept van Sonic Frontiers niet snappen. Afijn, ik snap Simon ook wel. Het doet mij weer denken aan die vette onvoldoende voor mijn gezamenlijke spreekbeurt op de middelbare, welke toch echt door de andere participant om zeep werd geholpen. JA DANIËL, IK HEB HET OVER JOU MET JE “TOM HANKS WAS HET MEESTERBREIN ACHTER DE OMAHA BEACH BESTORMING” BULLSHIT!
Anywho, gelukkig kunnen we altijd de originele games nog van Steam plukken. Oh wacht…
Altijd gezeik met Daniël.
Ja, maar dan ook echt