Sonic Origins ontwikkelaar voelt zich in het sterretje genomen door Sega

Simon Thomley gaat niet echt lekker het weekend in. De man die ook wel door het leven gaat als Stealth van ontwikkelstudio Headcannon wordt niet echt van Sonic Origins, de recentelijk verschenen remaster bundel van Sonic 1, 2, 3, Sonic & Knuckles en Sonic CD waar zijn studio aan heeft meegewerkt. Niet alleen zit de game vol met fouten, het eindresultaat is ook nog eens behoorlijk afwijkend van wat Headcannon heeft ingeleverd.

Op Twitter gaat Stealth de confrontatie dan ook niet uit de weg. In een flink draadje legt hij uit dat er echt van alles aan de hand is met Sonic Origins, waarvan hij deels de schuld of zich neemt, maar grotendeels de blaam bij Sega legt. Dingen zoals collision issues, audioproblemen en de A.I. van Tails die echt om te janken is. Je weet wel, dingen waar fora als Sonic Retro inmiddels vol mee komen te staan. Maar ja, als je dingen niet mag fixen en je pleidooi om de boel uit te stellen op dovemans oren valt, dan maar naar Twitter om je naam te zuiveren.

Het valt ook allemaal niet mee. Om één of andere reden heeft Sega een tyfushekel aan het woord uitstel, vooral wanneer het Sonic betreft. Maar goed, wellicht snapt Headcannon het concept van Sonic Origins niet, zoals wij het concept van Sonic Frontiers niet snappen. Afijn, ik snap Simon ook wel. Het doet mij weer denken aan die vette onvoldoende voor mijn gezamenlijke spreekbeurt op de middelbare, welke toch echt door de andere participant om zeep werd geholpen. JA DANIËL, IK HEB HET OVER JOU MET JE “TOM HANKS WAS HET MEESTERBREIN ACHTER DE OMAHA BEACH BESTORMING” BULLSHIT!

Anywho, gelukkig kunnen we altijd de originele games nog van Steam plukken. Oh wacht…

  1.   
    RLXTR's avatar

    Altijd gezeik met Daniël.