Ambitieuze projecten, Ubisoft puilt er van uit. Je kunt het haast niet bedenken of Ubisoft ontwikkelt het en hangt er meteen torenhoge ambities aan vast. Maar wie aan het meest ambitieuze project van de Franse uitgever wil werken, kan zich nu melden. Of ja, één van de, want Beyond Good & Evil 2 zoekt een Senior Gameplay Animator.
Ach, we kunnen er wel weer de draak mee steken – en dat doen we maar al te graag – maar het begint inmiddels wel een beetje een (vul hier een random studio) Bingokaart item te worden. Elk jaar verschijnt men wel met de standaard kreten ten tonele. “Baanbrekende visuals”, “ongekende gameplay”, en ja… ook “meest ambitieuze project ooit” is een term die menig uitgever maar al te graag misbruikt. In dit geval krijgt Beyond Good & Evil 2 – één van die Ubi-games die maar nooit uit lijkt te komen – dat label opgespeld.
Take ownership of the quality of the animations and the functionality of the gameplay systems in one of the most ambitious Ubisoft projects to date 🏴☠️
Apply today – https://t.co/y7POEkGkqb pic.twitter.com/fXR056a4c8
— Ubisoft Barcelona (@UbiBarcelona) May 19, 2022
Het enige wat ik me nu afvraag is: Heeft Ubisoft dan minder hoge ambities met andere games en komen deze daarom soms over als copy/paste projecten? Of: Als Beyond Good & Evil 2 één van de meest ambitieuze games tot op heden is, uit hoeveel games bestaat de totale lijst van meest ambitieuze projecten dan? Want als er dat 100+ zijn, dan zegt dat ook niet zo veel.
Vooral voor Ubisoft zou het leuk zijn als ze eens ‘het meest bugvrije project ooit’ zouden aankondigen, ipv ambitieuze
@Anoniem-835579938: dat zou al een hele ambitie op zich zijn