Niantic’s Pikmin Bloom niet echt een succes

Het moest het nieuwe paradepaardje worden van Niantic, de maker van onder andere Pokémon GO en Harry Potter: Wizards Unite. Maar helaas loopt de AR Pikmin-titel genaamd Pikmin Bloom toch een stuk minder goed dan de voorgangers.

In de eerste twee weken is Pikmin Bloom wereldwijd 2 miljoen keer gedownload. Bijna de helft van die downloads zijn afkomstig uit Japan. De game, waarin wandelen centraal staat, heeft in deze twee weken tijd nog net geen half miljoen dollar bij elkaar gesprokkeld. Vergeleken met de cijfers van voorgaande Niantic games is wel te zeggen dat dit een tegenvaller is voor het bedrijf.

Om je even vergelijkingsmateriaal te geven: Pokémon GO was in zijn eerste twee weken goed voor maar liefst 75 miljoen downloads en 116 miljoen (!!!) dollar. Ook de mobiele Harry Potter-titel deed het niet slecht met 12,4 miljoen downloads en 8 miljoen aan inkomsten.

Houd je van wandelen en ben je ook niet vies van Pikmin? Haal die shit dan toch maar even binnen, al is het alleen maar voor Niantic’s zelfvertrouwen. Vandaag barst het feest sowieso los, want vandaag staat de eerste Community Day in Pikmin Bloom gepland.

  1.   
    spdnyotumisan's avatar

    Ik wil gewoon pikmin 4 en geen mobile crap

  2.   
    LightFasher's avatar

    Ik vind het best een vermakelijk spel, alleen heeft het een vreselijke bug. Hij onderdrukt alle andere achtergrondprocessen, zelfs als de app uit staat. Ik krijg bijvoorbeeld dus ook geen meldingen van berichten apps, tenzij ik de app geforceerd sluit.