WWE 2K22 probeert diens gezicht te redden in een korte dev diary

De WWE 2K franchise… tja… wat moeten we er over zeggen. De serie staat niet echt te boek als het digitale neusje van de game-zalm. WWE 2K20 werd door critici keihard het canvas in gepiledrived en WWE 2K21 durfde men niet eens uit te brengen. Maar nu komt het echt goed, aldus ontwikkelaar Visual Concepts. Echt waar.

Hoe dat dan? Nou, de ontwikkelaar heeft flink wat duiten geïnvesteerd in een 3D scanning booth, waarin 80 HD camera’s elke verwrongen kop en bloemkooloor tot in het kleinste detail scannen. Hiermee wil men waarschijnlijk het meest genoemde argumenten van ‘schijtgraphics’ en ‘meest verpieterde gezichtsanimaties sinds de Commodore 64’ voorgoed achter zich laten. Kijk maar eens hoe dat werkt.

Zoals je ziet hebben Booker T and Ric Flair al plaatsgenomen in de booth. Na wat grijnzen en grimassen trekken zit hun taak erop en mag Visual Concepts aan de bak. Ook John Cena heeft kennelijk al getracht zichzelf te laten scannen, maar om een of andere reden pikte de camera’s heel weinig tot geen beeld op. Vreemd…

Wat denk je ervan? Gaat deze dikke upgrade de game redden of wordt het weer een gevalletje ‘blijf maar in de kleedkamer’?

  1.   
    RLXTR's avatar

    Het blijft fascinerend hoe ze, ondanks de extreem lage verwachtingen, er iedere keer weer in slagen om voor een complete teleurstelling te zorgen met deze franchise. Wat dat betreft denk ik dat de verwachtingen niet laag genoeg kunnen zijn.