Achttien maanden geleden lanceerde Fire Emblem Heroes , een mobiele adaptie van Nintendo’s succesvolle strategische RPG-reeks, en het spel blijkt een consistent en grandioos succes. Na een jaar haalde Heroes bijna 300 miljoen dollar op; nu blijkt dat de game naar schatting maarliefst 400 miljoen dollar uit de portemonnees van zijn gebruikers heeft weten te trekken.

Sensor Tower heeft de data naar buiten gebracht en onderstaande grafiek in elkaar gezet. Fire Emblem Heroes is overduidelijk de meest populaire mobiele game van Nintendo zelf (Pokémon GO is niet door Nintendo zelf ontwikkeld): het spel heeft een zes keer zo hoge omzet als Super Mario Run en doet het 9,5 maal zo goed als Animal Crossing: Pocket Camp die november vorig jaar verscheen.

Sensor Tower laat weten dat 52 procent van de uitgaven zijn gedaan op Google Play, de overige 48 procent zijn afkomstig van Apple’s App Store. Niet geheel verrassend komt het merendeel van de omzet uit Japan: zo’n 56 procent. De nummer twee is de Verenigde Staten, die 31 procent van de omzet heeft gegenereerd. Gemiddeld haalt Fire Emblem Heroes twintig miljoen dollar per maand op sinds zijn lancering. Die populariteit is nog steeds niet aan een afdaling begonnen.