Ontwikkeling Lords of the Fallen 2 start helemaal opnieuw

Het kan nog wel even duren voordat we met Lords of the Fallen 2 aan de slag kunnen, want ontwikkelaars Defiant Studios en CI Games hebben besloten alles weg te gooien en volledig opnieuw te beginnen. De sequel op Lords of the Fallen die in 2015 al werd aangekondigd en oorspronkelijk in 2017 moest verschijnen, had al geen soepele ontwikkeling.

Zo was het lang stil rondom Lords of the Fallen 2 en dit jaar werd bekend dat Defiant Studios zou helpen, aangezien origineel ontwikkelaar Deck 13 met The Surge bezig was en nu The Surge 2 in de maak heeft.

It’s really a reset, it’s a fresh start. It’s a new engine – Unreal 4 – and a new team. A team which does not have a long and illustrious background in action RPG development, but we actually see it as a strength.
David Grijns, de managing director van de studio, laat weten dat alles opzij wordt geschoven en de game een nieuw concept krijgt. Ten eerste krijgt het spel een andere engine, de Unreal Engine 4, een nieuw team en wordt de sequel heel anders opgebouwd. Op welke manier is nog niet duidelijk, maar dat Lords of the Fallen 2 voorlopig nog niet verschijnt is wel duidelijk.

It’s an area of the games industry which is now considered untouchable in some degree. It’s like, ‘From Software rules the roost in this particular area of the badlands so abandon all hope ye who enter here.’ And those are exactly the sorts of projects we love.

We have a very senior team and what senior people want is to be challenged. The higher the challenge technically and creatively, the more interested we get. When you’ve built a 400-square-mile game like Just Cause 3 with a lot of new tech, and taking a lot of tech risks, every mountain after that doesn’t seem so insurmountable. For us, having reached that peak, and looking out over the landscape, it’s like, ‘Alright what’s the next big challenge for us?’

Defiant haalt de inspiratie uit de Souls-games als Dark Souls en Nioh en dat is wel even een omschakeling. Het bedrijf werkte voorheen onder andere samen met Rockstar aan L.A. Noire en met Digital Extremes aan Warframe. Medeoprichter van Defiant, Roland Lesterlin, werkte voorheen aan Just Cause 3 en Just Cause 4. De verandering naar RPG’s is een uitdaging, maar met Souls-titels in hun achterhoofd, is het wel iets waar ze van houden.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren