Video's gepubliceerd voor 14 augustus 2018 zijn helaas niet meer te bekijken.

Souls-amateurs nemen het op tegen Dark Souls 3’s eerste baas | Challenge Accepted

Terug van weggeweest: Challenge Accepted, waarin de redactie elkaar uitdaagt in allerhande games! Om het format weer eens stevig erbij te pakken, was het Akeo die opperde om een aantal nieuwelingen los te laten in Dark Souls 3, en dat kan natuurlijk niet anders dan fout gaan…

Heb je zelf een goede uitdaging? Laat het ons weten en wie weet, schuiven we dan binnenkort voor jouw nieuwe Challenge Accepted aan…

  1.   
    Mark89NL's avatar

    Ik weet een leuke in Crash Bandicoot. Het level The High Road in deel 1 proberen zo snel mogelijk uit te spelen. En geloof mij deze is best wel lastig.

  2.   
    BearsRidingTanks's avatar

    En dan ze tegenover de Nameless King zetten.

  3.   
    Papachico's avatar

    Die Wondor of Ancient Dragon zouden meer een tutorial boss zijn. 3 keer whipen is best netjes voor een amateur haha.

  4.   
    fantasyfreak's avatar

    Ik zie ook precies waarom ik niet tegen dit soort games kan ๐Ÿ˜› Te vaak dood gaan ok…dat is vervelend… maar oneerlijk dood gaan haat ik. Die baas maakt een zwaai met zijn zwaard en terwijl je opzij rolt draait hij altijd precies mee met de richting die je op gaat. Dat kan nooit dezelfde krachtige impact hebben.

  5.   
    OnOwned's avatar

    Elke keer een Dark Souls eindbaas zou ik al puur vermaak vinden. Midir of Nameless King als grootste voorkeur.

  6.   
    Mattiees's avatar

    maak hier maar gewoon een serie van ๐Ÿ˜† tweede eindbaas zal al wel een stukje lastiger worden gok ik zo.

  7.   
    MaTriXX's avatar

    Leuk die frustratie gezichten :).

    En dan de reactie….. ik denk dat ik dood ben ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜† ๐Ÿ˜†

    Met dat kleine streepje en dat heen en weer gevlieg en meppen tegen de grond …. ja je was dood :D.

  8.   
    mattioza's avatar

    Ging nog best goed! Ben ook absoluut niet voor games met te hoge moeilijkheidsgraad. ๐Ÿ˜€

  9.   
    Papachico's avatar

    mattioza schreef, "Ging nog best goed! Ben ook absoluut niet voor games met te hoge moeilijkheidsgraad. :D"

    Grappig genoeg is de moeilijkheidsgraad te vergelijken met old school games die je op je NES speelde. Mensen zijn gewoon te simpeltjes geworden doordat spellen tegenwoordig weinig uitdagingen bieden.

  10.   
    Sa.'s avatar

    Papachico schreef, "

    ”mattioza” schreef, "Ging nog best goed! Ben ook absoluut niet voor games met te hoge moeilijkheidsgraad. :D"

    Grappig genoeg is de moeilijkheidsgraad te vergelijken met old school games die je op je NES speelde. Mensen zijn gewoon te simpeltjes geworden doordat spellen tegenwoordig weinig uitdagingen bieden. "

    Tegenwoordig zijn games gewoon gebalanseerder. Door de groei van technologie zijn games complexer en dus ook de uitdaging. In plaats van einbazen die jou met 3 klappen doodmaken en zeer onvoorspelbare bewegingen maken, is er tegenwoordig veel meer mogelijk. Denk aan verschillende tactieken die toegepast moeten worden, strategisch denken, meerdere manieren om een vijand te verslaan. Simpel weg 2 aanvalsmogelijkheden per 4 minuten geven is een makkelijk en niet-creative manier van uitdaging. Die “Old School NES games” waar jij het over hebt komen uit een tijd dat je niet veel meer uitdaging in een game kon stoppen dan alleen eindbazen bizar veel health en damage geven, weinig checkpoints neerzetten en natuurlijk ingewikkelde levels maken voor platformers waarbij รฉรฉn kleine beweging je al een afgrond in kan werpen. Of dit leuker of beter is dan de huidige stijl is natuurlijk een kwestie van smaak, echter is het onzin om te zeggen dat games tegenwoordig helemaal geen uitdaging bieden, de uitdaging zit gewoon complexer in elkaar. ๐Ÿ˜‰

  11.   
    mattioza's avatar

    De hoge moeilijkheidsgraad werd er vroeger ook wel eens ingestoken om de levensduur van de game te verlengen, anders was je er waarschijnlijk zo door. Tegenwoordig zijn er andere manieren om de speelduur (aangenaam) te verlengen, denk maar aan open wereld, de klassieke side quests of trophy hunting. Ik vind het in ieder geval een goede zaak dat de extreme moeilijkheid in de mainstream games er een wat uit is, zo kan de gemiddelde gamer ook zonder al te veel frustraties een game spelen. Er zijn ook nog genoeg games die wel de mogelijkheid hebben om op hoge moeilijkheid te spelen, de hardcore pro player kan zeker nog aan zijn/haar trekken komen. Dus vind ik het punt dat games te gemakkelijk worden ook fel overroepen.

  12.   
    Riesjart's avatar

    Vrij netjes nog heren! Jammer dat Peter ‘m al na drie keer had … ik hoopte op meer ragen.

  13.   
    Papachico's avatar

    Sa. schreef, "

    ”Papachico” schreef, "[quote=”mattioza”].."

    Grappig genoeg is de moeilijkheidsgraad te vergelijken met old school games die je op je NES speelde. Mensen zijn gewoon te simpeltjes geworden doordat spellen tegenwoordig weinig uitdagingen bieden. "

    Tegenwoordig zijn games gewoon gebalanseerder. Door de groei van technologie zijn games complexer en dus ook de uitdaging. In plaats van einbazen die jou met 3 klappen doodmaken en zeer onvoorspelbare bewegingen maken, is er tegenwoordig veel meer mogelijk. Denk aan verschillende tactieken die toegepast moeten worden, strategisch denken, meerdere manieren om een vijand te verslaan. Simpel weg 2 aanvalsmogelijkheden per 4 minuten geven is een makkelijk en niet-creative manier van uitdaging. Die “Old School NES games” waar jij het over hebt komen uit een tijd dat je niet veel meer uitdaging in een game kon stoppen dan alleen eindbazen bizar veel health en damage geven, weinig checkpoints neerzetten en natuurlijk ingewikkelde levels maken voor platformers waarbij รฉรฉn kleine beweging je al een afgrond in kan werpen. Of dit leuker of beter is dan de huidige stijl is natuurlijk een kwestie van smaak, echter is het onzin om te zeggen dat games tegenwoordig helemaal geen uitdaging bieden, de uitdaging zit gewoon complexer in elkaar. ๐Ÿ˜‰ [/quote]

    Ben ik het zeker mee eens. Vroeger kon je idd niet veel meer doen dan weinig checkpoints neerzetten, boss health en damage increasen etc. Met veel games zie je dit trouwens nog steeds. Gewoon een hard mode of hoger implementeren waarbij je eigen health en damage afneemt en bij bosses toeneemt. Persoonlijk vind ik dit een slappe toevoeging om iets “moeilijker” te maken. In de Souls reeks is dit ook zo maar past het er wel in. Onvoorspelbare bewegingen is deel waar. Soms kunnen bosses een beweging doen waar je niet of gerekend had maar de meeste aanvallen zie je aankomen. Je moet daarvoor wel een aantal keer dood gaan om alle aanvallen te leren voorspellen.

    De toevoeging van trophies bieden iig nog iets qua uitdaging omdat je dan een trophy op een bepaalde manier moet zien te halen

    ๐Ÿ™‚ ๐Ÿ™‚

  14.   
    Papachico's avatar

    mattioza schreef, "De hoge moeilijkheidsgraad werd er vroeger ook wel eens ingestoken om de levensduur van de game te verlengen, anders was je er waarschijnlijk zo door. Tegenwoordig zijn er andere manieren om de speelduur (aangenaam) te verlengen, denk maar aan open wereld, de klassieke side quests of trophy hunting. Ik vind het in ieder geval een goede zaak dat de extreme moeilijkheid in de mainstream games er een wat uit is, zo kan de gemiddelde gamer ook zonder al te veel frustraties een game spelen. Er zijn ook nog genoeg games die wel de mogelijkheid hebben om op hoge moeilijkheid te spelen, de hardcore pro player kan zeker nog aan zijn/haar trekken komen. Dus vind ik het punt dat games te gemakkelijk worden ook fel overroepen. "

    Misschien te fel overroepen, geef ik toe. Ik denk dat ik het ook meer vanuit mijn eigen perspectief heb gezegd. Voor mij althans zijn vele games mij wat te simpel te geworden. Persoonlijk vind ik dat er teveel tijd in graphics (niks mis mee) etc wordt gestoken dan bosses goed in elkaar te zetten. Maar ik denk dat het nu gewoon meer gebalanceerd is rondom de casual gamer.

  15.   
    UncreatedKoen's avatar

    Challenge Accepted uiteraard om mijn favoriete serie: Kingdom Hearts!

    Of in Kingdom Hearts 1 de secret boss (Unknown).

    Of in Kingdom Hearts 2 The Lingering Will.

    Alleen dan de vraag hoe jullie een save file met die eindbazen in bezit kunnen krijgen. Staan zeker niet in de cloud? Anders mochten jullie voor KH2 mijn account wel gebruiken ๐Ÿ™‚