Telltale Games ontslaat bijna kwart van personeel

Telltale Games is groot geworden door zijn episodische verhalende games, maar helaas betekent dat niet dat het bedrijf financieel de wind per definitie in de zeilen heeft: het bedrijf maakt bekend dat het negentig mensen heeft ontslagen. Dit is ongeveer een kwart van het totale personeelsbestand.

Volgens Telltale heeft de ontslaggolf geen invloed op de huidige games die bij de studio in ontwikkeling zijn. In de toekomst wil de ontwikkelaar zich echter wél gaan richten op het maken van minder games van hogere kwaliteit, die ontwikkeld worden door kleinere teams. Volgens Telltale-directeur Pete Hawley hebben de ontslagen overigens niets te maken met het talent van de medewerkers:

I’d like to express our respect for all the contributions that these incredibly talented artists, storytellers and more have made to this company, and that this decision is in no way a reflection on the quality or dedication of their work. We have made available our full career assistance services to help our affected colleagues and friends—and their families—navigate this difficult transition as quickly as possible.
De schaalverkleining van Telltale volgt kort na het nieuws dat indie-uitgever Perfect World de studio’s achter Gigantic en Torchlight sloot. Het lijkt er dus op dat indie-ontwikkelaars als Telltale en Runic Games tegen hun grenzen aan beginnen te lopen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren