Eerste details over gameplay van Final Fantasy 7-remake

Hoewel de remake van Final Fantasy 7 al twee jaar geleden onthuld werd, moesten we het nog steeds stellen zonder concrete details over de gameplay. Gelukkig komt aan het lange wachten vandaag een eind, want regisseur Tetsuya Nomura heeft eindelijk zijn stilzwijgen verbroken.

Op de screenshots die Square Enix recentelijk vrijgaf, zagen we hoe Cloud schuilt achter een doos. Volgens Nomura legt de remake inderdaad meer focus op stealth en daar is een goede reden voor:

In the story, in situations where you’re sneaking around, you won’t just be able to march down the middle of the path. The original version had random encounters, and such parts were in the realm of imagination, but since this title is seamless and you see the path that you’re infiltrating, I decided it was necessary for the sake of realism.
Nomaru vertelde dat cover nemen een groot scala aan mogelijkheden opent. Zo kun vanachter een object stiekem granaten gooien naar de tegenstander of door stealthy te spelen confrontaties zelfs volledig uit de weg gaan. Barret kan ook cover nemen en heeft dankzij zijn gunner-vaardigheden een uniek voordeel hierbij, al wilde Nomaru daar nog niet verder op ingaan.

Het tweede screenshot toonde het gevecht met de fameuze Guard Scorpion. Volgens Nomaru wordt de confrontatie met deze eindbaas in de remake nog leuker, omdat je dankzij de grotere map kunt switchen tussen Cloud en Barret. Dat biedt een hoop tactische mogelijkheden:

For example, when there’s an enemy in a position that can’t be reached by Cloud’s sword, it’s more effective to switch to Barret. It’s becoming strategic in that way, as well.

The Guard Scorpion will change modes in the middle of the battle and demonstrate behavior not in the original version. Also in this screenshot, it should be noted that missiles and such are coming down. It’s become a significantly flashy battle.

De gevechten worden bovendien dynamischer doordat de omgeving kapot kan en je de vijanden in delen kunt vernietigen. Zo is het bij de Guard Scorpion mogelijk om eerst zijn benen eraf te hakken.

Dan rest ons nog één grote vraag: hoe lang moeten we nog wachten op dit moois? Nomaru liet doorschijnen dat het nog wel even kan duren voordat we tegen de opgepoetste Guard Scorpion mogen vechten. Volgens hem heeft Square Enix nog “iets meer tijd nodig om de remake te versterken” en zal het bedrijf pas daarna nieuwe beelden tonen.

  1.   
    Kamelot2's avatar

    Ik vind dit niet echt meer een remake. Het lijkt al meer op een nieuwe game. Ik weet niet wat ik er echt van moet vinden.

  2.   
    Papachico's avatar

    ”Kamelot2″ schreef, "Ik vind dit niet echt meer een remake. Het lijkt al meer op een nieuwe game. Ik weet niet wat ik er echt van moet vinden."

    Zelfde wereld, zelfde story, zelfde characters. Snap je wel wat een remake is? 😛

  3.   
    Kamelot2's avatar

    Volgens mij is een remake het upgraden van de kwaliteit van de game en niet een heel nieuw soort combat systeem voort brengen.