Mass Effect: Andromeda gebruikt peer-to-peer multiplayer

Hoewel de meeste grootschalige multiplayergames tegenwoordig gebruikmaken van dedicated servers, koos BioWare met Mass Effect 3 voor een peer-to-peer structuur. Dit houdt in dat spelers verbinding met elkaar maken, in plaats van met één centrale server.

In antwoord op een fanvraag via Twitter bevestigde producer Fernando Melo dat ook Mass Effect: Andromeda kiest voor peer-to-peer. De fan in kwestie zal daar niet blij mee zijn, want hij liet weten dat zijn Mass Effect-vriend ver weg van hem woont. Een peer-to-peer verbinding is doorgaans instabieler wanneer de spelers geografisch verspreid zijn.


Eerder deze week liet BioWare weten dat de multiplayer beta van Andromeda gecanceld is. De game staat gepland voor een release op 21 maart.

  1.   
    stan_the_manNL's avatar

    Deze game is toch ook goed te spelen als singleplayer? Ik vind dit soort games vaak fijner om alleen te spelen dan multiplayer met onbekende. Ghost Recon Wildlands leek mij super vet maar juist die focus op multiplayer maakt dat ik deze toch ga overslaan

  2.   
    KevinNaaldwijk's avatar

    Multiplier is minder aanwezig in de single als dat het geval was bij Me3. Enigste van wat ik weet is dat je striketeams op missies kan sturen in singleplayer beetje hetzelfde idee als de war table van Dragonage. Maar nu kan je er voor kiezen om die strike missies zelf te gaan doen en dan gaat dat via multiplayer. Maar dat is een optie. Als je er voor kiest om niet zelf te doen krijg je na een bepaalde tijd een update dat het probleem is opgelost.

  3.   
    sjaak19832015's avatar

    KevinNaaldwijk schreef, "Multiplier is minder aanwezig in de single als dat het geval was bij Me3. Enigste van wat ik weet is dat je striketeams op missies kan sturen in singleplayer beetje hetzelfde idee als de war table van Dragonage. Maar nu kan je er voor kiezen om die strike missies zelf te gaan doen en dan gaat dat via multiplayer. Maar dat is een optie. Als je er voor kiest om niet zelf te doen krijg je na een bepaalde tijd een update dat het probleem is opgelost."

    Hmm jaja interresante theorie maar ga je die ook nog onderbouwen?

  4.   
    KevinNaaldwijk's avatar

    Alleen omdat je me niet op me woord vertrouwd. Ga het dan maar zelf lezen 🙂

    ga naar onder naar The Big Question: Campaign Tie-In

    http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2016/11/25/five-major-changes-to-mass-effects-multiplayer-and-one-big-question.aspx

  5.   
    Neolite's avatar

    En dit is precies de reden waarom men geen beta gaat doen. De focus ligt bijna volledig op de singleplayer, zeker marketingtechnisch. Dan kan men een eventuele negatieve hype rondom de multiplayer, specifiek de verbinding niet gebruiken.