Telltale ontwikkelt ‘Story Generator’ op basis van 44.000 The Walking Dead playthroughs

De eerste Walking Dead-game verscheen alweer vier jaar geleden. Inmiddels zijn we twee seizoenen, 14 afleveringen en een spin-off verder. De spellen zijn op maar liefst negen verschillende platforms verschenen, dus de kans is groot dat je savegames op allerlei verschillende apparaten hebt slingeren. Dat probleem is enkel groter geworden nu blijkt dat seizoen 3 niet langer op de last-gen consoles verschijnt. Gelukkig komt ontwikkelaar Telltale met een oplossing.

De afgelopen maanden heeft de studio hard gewerkt aan een speciale ‘Story Generator’. Deze is gebaseerd op de beslissingen die gemaakt zijn in maar liefst 44.000 verschillende playthroughs. Van elke playthrough analyseerde Telltale grofweg 2200 keuzes. Denk hierbij aan dialoogopties die de speler selecteerde, objecten waarop hij klikte of items die hij uit zijn inventaris haalde. Deze analyse resulteerde in meer dan 96 miljoen datapunten en daarin heeft Telltale 42 verschillende speelstijlen geïdentificeerd:

There are 42 different “styles” of playing Walking Dead so far. That’s what the data shows us. And when we looked at what made each path different, it all made sense. Some of you are pragmatic, some of you are family driven, some like joking with Kenny, some HATE Jane, some empathize with Sara, and of course, those big branchy choices were there as well. The game is kind of like a weird “personality test” that lets you know who you are (or at least who you’re pretending to be).
De Story Generator schotelt je een reeks vragen voor en probeert op die manier te ontdekken welke van de 42 speelstijlen het beste bij jou past. Aan het begin staan alle 42 paden nog open, maar elke vraag elimineert er een paar. Op deze manier ga je net zo lang door totdat er nog maar één pad overblijft:
This is how we quickly get to a version of Clementine that will feel right for you, even if we don’t have your old save games. It obviously won’t be 100% accurate, but it’s within a statistically measurable distance from what you probably did, and that distance is small. The math checks out.
De Story Generator vormt onderdeel van de eerste episode van The Walking Dead: Season 3. Die verschijnt op 20 december voor de pc, current-gen consoles en mobiele apparaten.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren