Resident Evil 7: Biohazard wordt first-person; game bevat geen quick time events

Capcom verraste fans van horror op de E3 door Resident Evil 7: Biohazard te onthullen, die begin volgend jaar al moet verschijnen. Het bedrijf heeft de kritiek over Resident Evil 6 meegenomen voor het nieuwe deel en daarmee de titel zelfs behoorlijk omgegooid. Zo zal Resident Evil 7 volledig first-person gaan, krijgt de game invloeden van de originele delen en de ontwikkelaar verwijdert de quick time events in zijn geheel.

The teaser is kind of a tonal preview instead of a content preview. It’s also not showing off all the gameplay pillars we’re going to have. It’s focusing on up front to the key pillars, which are fear, horror, and exploration of an environment. The other key pillars of Resident Evil – puzzle solving, resource management, and combat – they’re coming down the line. They’re all in there, but we’re focusing on horror has come home as a kind of theme for the teaser demo. So if you thought the games were going away from horror in previous years, this is just a statement of intent, purpose, to say it’s back.
De content van de Beginning Hour-demo van Resident Evil 7: Biohazard, die momenteel al te downloaden is, zal niet in de uiteindelijke game zitten. Echter, de manier van horror waar we in de demo mee te maken krijgen is wel vergelijkbaar in het volledige spel. In de demo wordt de toon gezet van wat Resident Evil 7 moet gaan worden, het is daarmee geen content preview, aldus director Koushi Nakanishi.

Daarnaast laat het ook nog lang niet alle gameplay facetten zien, maar wel de belangrijkste elementen als angst, horror en het onderzoeken van omgevingen. Andere elementen, zoals puzzels oplossen, resource management en combat zullen op een later tijdstip hun intrede doen.

First-person camera was part of the original concept of this game. It wasn’t something that was decided on part-way through. What’s the most appropriate way to bring the type of horror experience we’re trying to bring to players. The answer to us straightaway was that first-person perspective – it was the solution to what we were trying to do.
De focus op horror is ook de reden dat Resident Evil 7 een first-person game wordt, zo kan het de horror veel beter benadrukken. Deze beslissing is ook niet tijdens de ontwikkeling pas gemaakt, first-person was al direct een onderdeel van het concept van deze game. Volgens Nakanishi was het de oplossing om een bepaalde horror ervaring neer te zetten.

Resident Evil 7: Biohazard verschijnt op 24 januari voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

  1.   
    Turk–Life's avatar

    Nou weten we nog niet of hij wel in co-op te spelen is op de bank. Weet iemand daar toevallig al meer over?

  2.   
    PaNNa's avatar

    Dat zal een grote aanpassing zijn voor de fans.

  3.   
    Ik kom Harambe wreken's avatar

    Turk–Life schreef, "Nou weten we nog niet of hij wel in co-op te spelen is op de bank. Weet iemand daar toevallig al meer over?"

    Geen idee maar ik had wel iets gelezen over een stoel