Patch 1.1.5 van Super Smash Bros. nerft Cloud en Corrin

Super Smash Bros. heeft een nieuwe update gekregen middels patch 1.1.5, waarmee kleine aanpassingen aan de speelbare personages zijn gemaakt. Volgens de officiële patch notes moet de update de balans van de game rechttrekken en zijn enkele andere aanpassingen doorgevoerd om de algehele speelervaring te verbeteren.

De echte die-hards kunnen specifieke aanpassingen aan de personages hieronder vinden. Over het algemeen kunnen we stellen dat Cloud en Corrin flink zijn generfd en dat Kirby het meest is versterkt middels de 1.1.5 patch. Daarmee zijn veel gebeden verhoord, want in de Super Smash Bros. community werd al veelvuldig aangegeven dat Cloud overpowered zou zijn.

Bayonetta:
• Heelslide hit 2 Endlag: Increased
• Witch Time Endlag: Increased

Cloud:
• Uair Early/Late Damage: 13/9.5 -> 12/8.5
• Forward Smash (final hit) KBG: 119 -> 115
• Down Smash (final hit) KBG: 96 -> 94
• Limit Cross Slash KGB 155 -> 153
• Finishing Touch KB: Reduced
• Time required to charge Limit is longer by ~1.5 seconds

Corrin:
• Nair Damage: 8 -> 7
• Nair (Late) Damage: 6.5 -> 5.5
• Fair Damage: 8.5 -> 7.5
• Upair Damage: 10 -> 9
• Dragon Fang Shot Fully Charged Damage: 13 -> 11
• Counter Surge KB: Reduced
• Walk Speed: Reduced
• Run Speed: Reduced

Duck Hunt:
• Fsmash KBG on last hit 123 -> 125
• Dsmash KBG on last hit 153 -> 155
• Usmash KBG on last hit 110 –> 112

Ganondorf:
• Jab Damage: 7/10/4 -> 8/10/6
• Wizard’s Foot Ground Damage: 12/12/10 -> 14/12/12

Greninja:
• Standing Grab Startup: 14F -> 11F
• Dash Attack Hitbox Startup: 9F -> 6F
• Bonk: Headbonk angle changed (survival-ability improved)

Kirby:
• dsmash KBG (early) 109->110
• fsmash KBG (early) 100->102
• fsmash KBG (late) 67->69
• upsmash KBG (early) 103/103/97->104/104/99
• upsmash KBG 97->98
• upsmash KBG (late) 51->52
• hammer KBG (ground, no charge) 76->78
• hammer KBG (ground, full charge) 76->78
• hammer KBG (air, no charge) 76->78
• hammer KBG (air, fully charged) 76->78
• hammer custom 1 KBG (air, hit 2, head of hammer) 76->78
• hammer custom 1 KBG (air, hit 2, handle of hammer) 76->78
• hammer custom 1 KBG (ground, head of hammer) 76->78
• hammer custom 1 KBG (ground, handle of hammer) 76->78
• hammer custom 2 KBG (air, uncharged) 76->78
• hammer custom 2 KBG (air, fully charged) 76->78
• hammer custom 2 KBG (ground, uncharged) 76->78
• hammer custom 2 KBG (ground, fully charged) 76->78

Link:
• Dsmash 2 KBG: 57 > 63
• Dash Attack (DMG 14/13/12) KBG: 78/78/72 > 85/85/77
• Dash Attack Angles: 45/60/70 > 45/50/55

Meta Knight:
• Upair Damage: 5 -> 4
• Upair Angle: 78 -> 69
• Upair SDI Multiplier: 1.0 -> 1.5

Mewtwo:
• Weight: 72 -> 74
• Run Speed: Increased

Palutena:
• Rapid Jab Finisher Damage: 3 -> 3.5
• Nair Multihit/Final Damage: 1.5/4 -> 1.7/5
• Fair Damage: 8 -> 9
• Fair KBG: 100 -> 92
• Fair BKB: 30 –> 31

Robin:
• Jab 1 BKB: 35 -> 40
• Jab 2 BK: 30/35 -> 45
• Nosferatu, Distant Nosferatu: -1 frame startup

Samus:
• Ftilt Sourspot/Sweetspot Down Angle/Sweetspot No Angle/Sweetspot Up Angle Damage: 6/7/8/9 -> 8/9/10/11
• F-Smash: Hitbox altered, no longer whiffs up close
• Nair Front/Back Weak/Back Strong Damage: 8/6/7 -> 10/8/9

Sheik:
• Dsmash KBG: 155 -> 165
• Fair defensive Hitbox Z Postion: 3.5 -> 2.5
• Fair Hitbox Z Position: 3.5 -> 2.5
• Fthrow Angle: 70 -> 72
• Fthrow KBG 65 -> 79
• Dthrow Angle: 80 -> 77
• Dthrow KBG: 75 -> 90
• Needle: Range Decreased
• Weight: 84 -> 81

Zelda:
• Jab Final Hit Damage: 3 -> 5
• Ftilt Hitbox Startup: 12F -> 10F
• Ftilt Total Duration: 39F -> 37F
• Nair 5th Hit Damage: 3 -> 5
• Upair Damage: 15 –> 17

Zero Suit Samus:
• Uair Damage: 8 -> 6.5
• Nair Damage: 10 -> 8
• Down Throw Damage: 7 -> 5
• Plasma Whip (Sweetspot) Damage: 6 -> 7

  1.   
    Kevidoppo's avatar

    Terecht! Ik vond dat Cloud bijna niet te punishen/verslaan was (door zijn snelheid en kracht) en dat is nu (iets) makkelijker geworden, omdat niemand meer zoveel Uair gaat spammen.

  2.   
    King of Heroes's avatar

    Jezus, de Corrin nerf was nu toch echt niet nodig hoor. Er zijn personages die dat veel meer verdienen… 🙁

  3.   
    Leukste's avatar

    En Kirby wordt dan op alle punten geboost? 😕