Final Fantasy VII Remake “niet volledig actiegeoriënteerd”

Tijdens de PlayStation Experience heeft Sony een video gemaakt waarin de producer van de Final Fantasy VII remake, Yoshinori Kitase, praat over de game. Na de PSX trailer van de remake, kregen we al een eerste indruk van het vechtsysteem van de JRPG en het spel lijkt vrijwel volledig actiegeoriënteerd te zijn. Dit is volgens Kitase niet het geval:

The previous Final Fantasy VII was a command-based RPG that utilized active-time-battle. Real-time and GMC are the trends these days. I can’t say the new game is completely action-based, but it has more of that element and real-time than the previous game.
De game zal dus wel degelijk meer actie kennen dan zijn voorgangers en daarmee met de tijd meegaan, aldus Kitase. Wel wist de man nog te melden dat de game nog steeds een Final Fantasy-titel en een RPG genoemd kan worden:
However, what makes Final Fantasy and RPG different from other games is that the players have the ability to choose weapons, capabilities and magic to be strategic minded, so while the new game has more real-time element, it will also maintain that strategy building element, balancing these two factors perfectly to enhance the gaming experience.
Het volledige gesprek met Kitase is hieronder te bekijken.

  1.   
    King of Heroes's avatar

    Ze mochten van mij wel iets meer in de details treden.