Larian Studios: Extra processorcore van Xbox One maakt weinig verschil

In oktober van dit jaar komt de Enhanced Edition van Divinity: Original Sin uit voor de pc, Xbox One en PlayStation 4. In een recent interview werd ontwikkelaar Larian Studios gevraagd naar het ontwikkeltraject van deze remaster, waarbij onder andere de zevende processorcore van de Xbox One ter sprake kwam. Volgens Swen Vincke, mede-oprichter en directeur van Larian Studios, maakt die maar weinig verschil in de prestaties van games.

You can only use 60 or 70% of it, so that is not big of a difference. Essentially it won’t make much of an impact.
Een probleem waar andere ontwikkelaars vaak tegenaan lopen, is het zogenaamde eSRAM-geheugen van de Xbox One, bedoeld om het tragere werkgeheugen van deze console te compenseren. Larian had hier een stuk minder moeite mee, want het bedrijf heeft hier al ervaring mee opgedaan tijdens het ontwikkelen voor de Xbox 360. Er moesten natuurlijk wel wat veranderingen worden aangebracht, maar over het algemeen draait de Enhanced Edition van Divinity: Original Sin op zowel de PlayStation 4 als de Xbox One met een framerate van 30 fps en een resolutie van 1080p.

Check de aankondigingstrailer van Divinity: Original Sin Enhanced.

  1.   
    PaNNa's avatar

    Overbodige luxe voor de Xbox One als ik het goed begrijp.

  2.   
    MikeGevers's avatar

    PaNNa schreef, "Overbodige luxe voor de Xbox One als ik het goed begrijp."

    Yup, Microsoft heeft de zevende processorcore beschikbaar gesteld om het verschil in performance met de PS4 te verkleinen, maar dat haalt uiteindelijk dus maar weinig uit. En dat terwijl de ontwikkelaar die met die zevende core werkt, dingen als Kinect-functionaliteit moet opofferen.

  3.   
    PaNNa's avatar

    Eigenlijk best wel jammer als je zou weten hoeveel mensen er mee bezig geweest zijn en al die kostbare tijd. Een weggegooid budget ook, want ze kunnen er niks mee.