De side quests in Assassin’s Creed-games lopen vaak nogal uiteen en hebben doorgaans weinig te maken met het hoofdverhaal. Dat is vanaf dit jaar echter verleden tijd. Marc-Alexis Côté, creative director bij Ubisoft Quebec, laat dit weten in een interview:
In Assassin’s Creed we tend to be very generous with the activities that players can engage in, but one of the things that we need to do to modernise the experience is to make sure that those activities make sense for the players – and this is something that we are working on this year.Hij liet weten dat de side quests in de zeven districten van Londen de machtsstrijd zullen weerspiegelen. Côté gaat er prat op dat een samenhangend narratief enorm belangrijk is voor het creëren van extra content en taken:
The goal is to take back London, so all the activities that you will do in the open world will serve that as well as the main storyline.Het lijkt er dus op dat de speler ditmaal minder zomaar missies doet, maar nu echt één doel voor ogen heeft: het heroveren van Londen.
Ik speel eigenlijk nooit Side quests dus van mij hoeven ze ook niet in een game te zitten maar als mensen het leuk vinden moeten ze gewoon blijven erin zetten.
Waarom speel je nooit sidequests? Brengen die niet juist een verlenging van de speeltijd en afwisseling op het verhaal?
De sidequests in de AC franchise waren toch altijd veel van hetzelfde. Dus in principe is dit niet zo heel erg. Echter moeten ze wel met iets unique’s komen willen ze mij en velen anderen hun vertrouwen terug winnen. Hoewel de setting interessant is. Zit ik hier vooralsnog niet op te wachten. Misschien moeten ze gewoon eens een jaartje geen Ac uitbrengen. Want met Nfs was ik ook helemaal klaar mee. Maar nu ze een jaartje niets uitbrachten heb ik er wel weer zin in.
Side missies waren inderdaad toch wel beetje hetzelfde de afgelopen ac’s ( kan niks over unity zeggen niet gespeelt )
Ben benieuwt waar de verandering komt..
Vondt de UFO uit ac3 wel grappig.
In Unity zijn de sidequests toch echt wel flink uiteenlopend. Co-op missies, roof-missies, ‘verhalen van Parijs’ met een eigen mini-verhaal, Rift challenges (een parkour-wedstrijd), moord-mysteries en enigma-zoektochten (vind locaties obv raadsels).
Wel een beetje veel van het goede, als je die game platinum wil halen, zeker met daarnaast ook nog eens alle schatkisten, embleemen en andere collectibles, maar variatie zit er zeker in!
Ik ben heel benieuwd wat Syndicate gaat brengen, maar hopelijk komen we daar volgende week bij E3 en de Tour achter!