Elite: Dangerous gebruikt data van NASA om het universum na te bootsen

Elite Dangerous is al verschenen voor de pc en deze zomer komt de game ook naar de Xbox One, gevolgd door een PlayStation 4-versie enige tijd later. Ontwikkelaar Frontier Developments heeft in een recent interview wat meer onthuld over de manier waarop de game is gemaakt.

Het universum van Elite: Dangerous is vormgegeven door middel van een intelligent stukje technologie, genaamd Stellar Forge. Dit systeem gebruikt echte data van NASA-sondes om de spelwereld op te baseren. Art director Chris Gregory vertelde:

It generates a simulation of the entire galaxy based, as far as it can, on NASA data and a whole load of thinking by a whole load of very clever people to make a convincing simulation of the known areas of the galaxy and then extrapolating from that for the rest of it. What that then needs is some form of visualisation, which is what we had to do.
Op deze manier kan Frontier planeten maken, gebaseerd op fysieke kenmerken en zwaartekracht uit het echte universum.

  1.   
    R1chardTM's avatar

    Hopelijk verschijnt de Mac-versie snel.

  2.   
    Neolite's avatar

    Erg goed spel, alleen wordt het handelen wel een beetje repetitief. Het is echt zo enorm goed gedaan dat je het blijft doen. 🙂

  3.   
    Hielke's avatar

    @Neolite dat is waarom echte mannen bounty hunten