Nieuwe filmrecensies – Week 6 – Met o.a.: Night at the Museum 3 en Wild Card

Wekelijks verschijnen er niet alleen nieuwe games, maar ook nieuwe films. Onze vrienden van MoviesNET bekijken wekelijks de nieuwste films voor jullie en geven hun oordeel in een recensie. Met deze week de recensies van Night at the Museum: Secret of the Tomb en Wild Card.

Night at the Museum: Secret of the Tomb
Museum bewaker Larry (Ben Stiller) is na 5 jaar terug met een nieuw avontuur. Ditmaal bezoeken de vrienden het British museum in London. Ze zijn op zoek naar het geheim achter het tablet van Ahkmenrah (dit is het artefact dat ervoor zorgt dat alle museumstukken tot leven komen), omdat het zijn magie lijkt te verliezen. De vader van de jonge Farao is namelijk de enige die weet wat het geheim is achter de magie van het tablet. Zijn lichaam bevindt zich dus in het British museum. Dit derde deel speelt zich dus af in een nieuw museum en biedt nieuwe kansen.

Lees hier de recensie van Night at the Museum: Secret of the Tomb.

Inherent Vice
Inherent Vice is een boek van Thomas Pynchon, waar regisseur Paul Thomas Anderson een film van heeft gemaakt. Anderson, de man achter indrukwekkende films als The Master, Magnolia en het veel geprezen There Will Be Blood, maar ook de wat minder dramatische films Boogie Nights en Punch-Drunk Love, komt nu met een komedie die zich begin jaren zeventig afspeelt. Nadat we de afgelopen maanden hebben kunnen genieten van een hele reeks prachtige filmposters waren wij uiteraard heel benieuwd geworden naar deze film.

Lees hier de recensie van Inherent Vice.

Wild Card
Jason Statham staat bekend om zijn keiharde vechtfilms, maar deze actieheld heeft ook regelmatig zijn missers. Homefront is hier een goed voorbeeld van. Deze film had een goed concept, maar de uitvoering was niet sterk genoeg. Er was gebrek aan actie en de film bevatte teveel slecht spelende acteurs. Na het zien van de trailer van Wild Card loop je toch wel de bioscoop in met de hoop dat deze film van hetzelfde niveau zal zijn als eerdere actiefilms van afgelopen jaar zoals John Wick en The Raid 2: Berendal.

Lees hier de recensie van Wild Card.

Big Eyes
Big Eyes is een waargebeurd verhaal over een schilderes die eind jaren ‘50 en begin jaren ‘60 groot succes boekte met haar schilderijen, maar daar niet van kon genieten. Zou fantasiefilm regisseur Tim Burton in staat zijn geweest om een realistisch en ingetogen drama te creëren?

Lees hier de recensie van Big Eyes.

Jupiter Ascending 3D
Jupiter Jones (Mila Kunis) komt uit een arm gezin en samen met haar moeder en tante is ze schoonmaakster. Om aan wat extra geld te komen verkoopt ze soms haar eitjes (ja, die dingen in haar baarmoeder), maar dat geld gaat voornamelijk naar wat waarschijnlijk haar neef is. Bij een van de operaties blijken de artsen aliens te zijn die haar willen vermoorden in opdracht van Balem Abrasax (Eddie Redmayne). Net op tijd schiet Caine (Channing Tatum) ze aan gort en redt hij Jupiter. Als ze aankomen bij Stinger Apini (Sean Bean) komen ze erachter dat Jupiter bij de Abrasax familie hoort. Deze familie, op dit moment bestaande uit Balem, Titus (Douglas Booth) en Kalique (Tuppence Middleton), is op dit moment in gevecht over de erfenis van hun moeder. Ze komen erachter dat Jupiter ook bij de familie hoort en willen haar daarom zo snel mogelijk uit de weg ruimen.

Lees hier de recensie van Jupiter Ascending 3D.