Drie nieuwe spellen in ontwikkeling bij Minecraft-ontwikkelaar Mojang

De ontwikkelstudio Mojang is binnen korte tijd wereldberoemd geworden met hun game Minecraft. Het spel kent inmiddels al 19,8 miljoen geregistreerde gebruikers en ruim 4,5 miljoen spelers hebben het spel gekocht. Veel mensen kijken daarom nu al uit naar het volgende project van de studio, want, zo redeneren zij, als men met beperkte middelen zo’n populair spelletje wist te maken, hoe groots moet hun volgende project dan wel niet worden?

Carl Manneh, de CEO van Mojang, gaf in een interview met Edge te kennen dat er momenteel maar liefst drie spellen in ontwikkeling zijn bij de studio. Aan een van die projecten werkt Markus “Notch” Persson (de bedenker van Minecraft), maar dat spel laat nog even op zich wachten aangezien Persson op dit moment een rustpauze heeft. Manneh vertelt:

What it is today, I don’t think he knows himself. We certainly don’t. It’s probably going to be a lot of testing and playing around to see what works.
De andere twee projecten zijn echter in een dusdanig vergevorderd stadium dat ze in de eerste helft van 2012 al zullen verschijnen! Deze games moeten Mojang een stabielere positie als merk geven en de aandacht van Notch enigszins afleiden:
I think Notch will always be the fixed star over a long period of time, because he’s Notch. But we don’t look at it that way – he gets a lot of attention, but other people in the company do too. So it’s not something we’re actively concerned about.

[…]

I think that comes with the new games we’re creating. They will have a big impact on Mojang over the next year. I can’t talk about them, because we have NDAs with companies.

Manneh liet weten graag zeer duidelijk te zijn over de staat waarin de nieuwe games verkeren, maar hij gaf aan dat in dit geval niet te kunnen. De eerste details laten dus nog even op zich wachten.

  1.   
    GENERAL_DS's avatar

    Het spel Cobalt (Uitgegeven door mojang maar niet helemaal ontwikkeld door mojang en dat nu in de alpha stage is) is ook zeer vermakelijk. er is alleen nog te weinig content om er veel speeltijd uit te halen. ook is er (nog?) geen online multiplayer waardoor de speeltijd wordt verminderd.

  2.   
    timishier's avatar

    Hopen dat die niet op java zullen draaien om stabiliteit redenen