Schaf een achtbaan van zestig euro aan via iOS-versie van Theme Park

Het ó-zó-succesvolle pretparkspel uit het jaar 1994 – Theme Park – zal binnen enkele weken in de Nederlandse Appstore komen te verschijnen. Gamers op de iPhone zullen het spel gratis kunnen downloaden, maar met behulp van het verkopen van virtuele voorwerpen hoopt uitgever Electronic Arts er toch nog wat aan te verdienen. Zo zal er ook een achtbaan in de verkoop staan voor een prijs van zestig euro! Daarnaast laat EA weten dat bepaalde attracties ook verdiend kunnen worden door simpelweg veel tijd in het spel te steken.

[SCREENSHOTS]

Natuurlijk is zestig euro voor een virtueel voorwerp gewoonweg teveel geld. Meestal zijn dergelijke zaken als dit voor een habbekrats aan te trekken. Zo kost een viruteel voorwerp in The Sims Social niet eens één euro. De achtbaan in Theme Park is zelfs duur als je het vergelijkt met het aanschaffen van een uitbreiding van Lord of the Rings Online voor een prijs van 50 euro. Daarvoor krijgt de gamer – in plaats van een achtbaan – nog de beschikking over honderden nieuwe missies, nieuwe gebieden en nieuwe eindbazen .

Overigens betekent het niet dat EA er geen geld aan zou verdienen, want als we naar de feiten kijken dan ziet het er zelfs rooskleurig uit voor de ontwikkelaar. Uitgever Bigpoint wist namelijk genoeg geld te verdienen met een zeer dure virtuele voorwerp. Twee weken geleden stelde de uitgever namelijk een virtueel ruimteschip beschikbaar in het spel Battlestar Galactica voor een prijs van duizend euro. Of je het gelooft of niet, in een week tijd werd dit object tweeduizend maal verkocht.

  1.   
    huntedjohan's avatar

    beetje overprices volgens mij, en toch geloof ik gerust dat er van die apple gasten zijn die het kopen.

  2.   
    Hitman047's avatar

    Wat een belachelijke prijs voor een iOS game. 😕

    Correctie: (te snel gelezen) een item in een game.

    Welke idioot heeft dat beda… O wacht: EA, nuff’ said. 😉

  3.   
    Alfa Warrior's avatar

    Toch wel leuk om te zien dat ze ook oude spellen naar de iOS gaan brengen – waar vroeger een goeie PC voor nodig was kan nu op een telefoon gespeeld worden.

    En ligt het nou aan mij of zijn sommige stukken behoorlijk moeilijk te lezen..
    …Ach, het is pas 10:30 ’s ochtends. En het is “Te Veel” (alinea 2) niet teveel.

  4.   
    rogier1976's avatar

    Toch juist geniale marketing, spel gratis aanbieden en vervolgens veel geld verdienen aan in-game items. Genoeg mensen die zijn verslaafd aan een “gratis” game en dan keer op keer kleine aankopen doen. Maar goed dat je bij iOS in-game aankopen kunt uitzetten.

  5.   
    bender's avatar

    Achja, als je dat nu echt wilt hebben en er geld aan wil uitgeven…
    En slim gezien van ea als dat vorige toch zoveel verkocht werd.

  6.   
    Fabianb's avatar

    Ik betaal dan liever voor een volledige game, geen beperkingen.

  7.   
    Alfa Warrior's avatar

    ^^ Het zijn ook geen beperkingen, het zijn extra’s. – soort van DLC en de prijs moet ik eerst officieel zien en dan pas geloven hoor.

  8.   
    painkillers's avatar

    lol 1000 euro voor een schip in battelstar galactic. en dat er mensen zijn die dit kochten.
    En wat wil je het is apple. die verkopen alles overpriced.

  9.   
    Rijstekorrel's avatar

    painkillers schreef, "lol 1000 euro voor een schip in battelstar galactic. en dat er mensen zijn die dit kochten.
    En wat wil je het is apple. die verkopen alles overpriced.
    "

    Ja idd 1000 euro wtf dat geef je er toch niet voor uit voor iets gek in je hoofd ben je dan, Net zoals 60 euro voor alleen een achtbaan in een spel spoor je ook niet als je dat koopt je kan er een heel spel voor hebben.

  10.   
    -050- Critical's avatar

    hahahah geweldig die mensen die dit kopen zijn vroeger uit een karretje gevallen 😳