GN Fotoreportage: Final Fantasy XIII-2 in Parijs

Het is niet elke dag dat je even op en neer naar Parijs gaat; zeker niet op een doodgewoon weekend als deze. Echter, Square Enix wist mij uit te nodigen om in Frankrijk even flink aan de slag te gaan met Final Fantasy XIII-2. Tja, en wie slaat zo’n geweldig aanbod nou af? Ik in ieder geval niet, dus werden de spullen gepakt om weer eens flink wat Japanse fantasy-avonturen te kunnen beleven!

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover: op Rotterdam Centraal stonden een collega-journalist en een PR-figuur van Square Enix te wachten, en rond een uur of drie bevonden we ons alweer op Franse bodem door de magie die de Thalys heet. Aldaar werden we onmiddellijk begroet door gigantische reclameposters van Battlefield 3 en Uncharted 3: l’illusion de Drake, die ons aanstaarden in de metrogangen. Na een korte metrorit, waarin een accordeonspeler niet mocht ontbreken, bevonden we ons alweer in het centrum van de Franse hoofdstad.

Even naar het hotel en vervolgens scheidden de wegen. Lekker de stad verkennen dus, en dan kunnen de Eiffeltoren en de Arc de Triompfe niet ontbreken. In de avond ontmoette ik de anderen weer om samen iets te gaan eten, en daarna zijn we toch nog even naar de toren in het donker gaan kijken. Allemaal ontzettend geweldig en indrukwekkend natuurlijk, maar uiteindelijk kwam ik toch om de nieuwste Final Fantasy te spelen, en dat kon ik de volgende dag dan ook zeker doen.

Square Enix had namelijk een flinke speelbare code neergezet; eentje waarvan werd meegedeeld dat deze zeker acht uur aan gameplay bevatte. Uiteindelijk heb ik dan ook maarliefst ruim zeven uur in het tweede Final Fantasy XIII-deel gestoken; een game die in alles over Final Fantasy XIII heen belooft te walsen en met flink veel nieuwe elementen op de proppen komt.

Na de uitgebreide speelsessie was er nog een mogelijkheid tot een interview met Yoshinori Kitase, de producer van Final Fantasy XIII-2. Samen met drie journalisten vuurden we enkele vragen af op de glimlachende Japanner, die deze met veel woorden wist te beantwoordden. Leuk was dat hij zelfs enkele informatie wist te vertellen, die niet bekendgemaakt had mogen worden. Een bepaalde vraag beantwoorde de man namelijk met zo veel enthousiasme, dat er nadien door een werknemer van Square Enix nog wel even snel werd doorgegeven, dat dit niet helemaal de bedoeling was, en we dit niet mochten weten.

Dan uiteindelijk was het toch tijd om de laatste vraag te stellen, waarna de reis terug werd ingezet. Met een flink uitgebreide speelsessie op het netvlies gebrand en met het Chocobo-nummer in het hoofd, was het heerlijke weekend dan toch afgelopen. Nu rest nog รฉรฉn ding: wachten op de release van het veelbelovende spel. Op 3 februari kunnen we Final Fantasy XIII-2 in Europa verwachten.

Morgen lees je meer over Final Fantasy XIII-2 in de preview!

[SCREENSHOTS]

  1.   
    Dagger_of_Time's avatar

    ben heel benieuwd. vond FF 13 erg leuk, maar om hetzelfde spel nog eens 50 uur verder te spelen hoefde van mij niet. Maar als deze nog veel beter wordt…

  2.   
    TheUltimateZerg's avatar

    Supervet ๐Ÿ˜€
    zo onwijs veel zin in XIII-2 ๐Ÿ™‚

  3.   
    Batavier's avatar

    Cool! Zeven uur spelen moet toch een goede indruk geven van het spel. Ben benieuwd!

  4.   
    Mrn.'s avatar

    Wat een mooi leven. Eventjes naar Parijs om een spel te verkennen…. ๐Ÿ™‚

  5.   
    Ashamanii's avatar

    7 uur van linear grinden geeft ongetwijfeld een goede indruk.

  6.   
    TheUltimateZerg's avatar

    Ashamanii schreef, "7 uur van linear grinden geeft ongetwijfeld een goede indruk."

    ben je zeker nog nooit @ Pulse gweest ;]

  7.   
    toqeer's avatar

    final fantasy xiii vond ik al niets wacht gwn toy xiii versus komt word 100 keer
    beter dan deze vooral het vechtsysteem vond ik helemaal niets turnbased ๐Ÿ™„

  8.   
    Tom's avatar

    Je hotelkamer is in ieder geval al een stuk minder porno dan de kamers die we in Keulen hadden (en deelden)! ๐Ÿ˜‰