Grote patch voor PC-versie RAGE uitgebracht

RAGE ligt al een week in de winkels en is over het algemeen zeer goed ontvangen door de gamers. Toch bevat het spel – jammer genoeg – fikse texture problemen en vooral grafische glitches. De PC had het zo zwaar te verduren, dat het id Sotware heeft doen laten besluiten om zo snel mogelijk in te grijpen. Vandaag staat er een patch klaar voor de PC-versie van de game; voor de PC is het nu allemaal opgelost, aldus id Software:

The original release of RAGE does not expose many video graphics options for people to tweak because some of these settings, although desirable from a quality perspective, simply will not work on specific configurations either due to hardware limitations and/or driver bugs. Due to popular demand for more video and graphics options, this patch updates the video settings menu and exposes several quality and performance settings.

However, not everyone may be able to increase the settings due to hardware limitations and/or driver bugs.”

Al vanaf het begin had id Software aangegeven dat de Xbox 360 het lead-platform zal zijn voor de game. De Xbox 360 heeft logischerwijs dan ook het minst last van de grafische bugs, maar vooral de PC versie en de PlayStation 3 hadden flink wat problemen. Gelukkig zijn de problemen nu opgelost en heeft Peter met veel vreugde de game gespeeld.

  1.   
    Dark_Phoenix's avatar

    Gelukkig zijn de problemen nu opgelost[quote]

    Dat is het dus niet. De problemen zijn een deel opgelost er zijn nog zat graphigs glitches. Als je loopt zie je dat het beeld niet stabiel is. Golvende bewegingen in het beeld. Af en toe zie je ook blauwe dingen verschijnen in het landschap die niet blauw horen te zijn. Textures zijn nu redelijk ok.

  2.   
    Jonah's avatar

    Die golvende bewegingen is screen tearing en niet gerelateerd aan de game, maar aan het gebruik van vertical sync. En ja, de blauwe corruptie in het landschap is nog steeds aanwezig.

  3.   
    pepijn499's avatar

    Jonah schreef, "Die golvende bewegingen is screen tearing en niet gerelateerd aan de game, maar aan het gebruik van vertical sync. En ja, de blauwe corruptie in het landschap is nog steeds aanwezig."

    In de opties zit echter nu wel Vsync verwerkt, als je alt-tabbed wordt Vsync echter uitgegooit, dit zijn ze nog aan het fixen…

    Een grote stap in de goede richting dit, maar ze zijn er nog niet helemaal..

  4.   
    Deadstriker's avatar

    Ik vraag me af, waarom hebben ze de PC versie zo links laten liggen ?
    Het was niet echt een PC release waardig als er bij de launch zoveel bugs in zaten..

    Naja, je kan dan wel zien waar de aandacht lag. Juist de console.

  5.   
    RauserLuLz's avatar

    Zal ik em op Medium kunnen draaien met een AMD X2 5000+, ATI 4670 1GB HD en 10 GB RAM?

  6.   
    pepijn499's avatar

    RauserLuLz schreef, "Zal ik em op Medium kunnen draaien met een AMD X2 5000+, ATI 4670 1GB HD en 10 GB RAM?"

    “Medium” bestaat niet in Rage, en zo’n vraag bij Rage is niet echt gepast, elke configuratie reageert nogal anders op dit spel..
    Maar ik zou het zeker proberen, zonder al die glitches etc is dit een heerlijke shooter..