Sakaguchi´s “The Last Story” zal je 30 speeluren kosten

Hironobu Sakaguchi, geestelijk vader van Final Fantasy, heeft onlangs aangekondigd dat zijn nieuwe game ”The Last Story” voor de Nintendo Wii een speelduur zal krijgen van circa 30 uur. Dit is dan met alle side-quests uitgezonderd, wat dus betekent dat je nog veel langer aan de buis gekluisterd zal kunnen zijn. De man vertelt dat 30 uur een perfecte richtlijn is voor zijn game om spelers vast te houden aan het verhaal en de actie, en wie zijn wij om dat tegen te spreken.

Het spel dat ontwikkelt wordt door Mistwalker (Sakaguchi’s nieuwe bedrijfje nadat hij Squaresoft destijds verliet) zal beschikken over een Save Game+ systeem. Dit houdt in dat spelers na het uitspelen van het spel nogmaals door het spel heen kunnen gaan met hun oude save data. Dit betekent ook dat er hier en daar nieuwe en veelal krachtigere voorwerpen en wapens te vinden zijn.

Ook is er een online modus in het spel aanwezig, die beschikbaar wordt zodra je je eerste save point vindt. Deze online modus neemt verder niet al je save data mee naar bijvoorbeeld de Battle Royal Mode maar enkel de eigenschappen en stats van je personage. Veel zal je dus niet missen als je veel online speelt.

Wel een grappig nieuwsfeitje nog hiernaast: Sakaguchi verwachtte niet dat zijn spel meer dan 12.000 ingesproken zinnen zou hebben, wat dus wel het geval is. Altijd leuk toch?

  1.   
    HardCoreGamer™'s avatar

    Dit is dan altijd leuk nieuws…
    Maar waarom dit spel wel, en Call of Duty, Assassin’s Creed niet? 🙁

  2.   
    xHouse's avatar

    Kunnen sommige bedrijven enkel van dromen.
    Jammer dat ik geen Wii heb.

  3.   
    M@tthijs's avatar

    GamerGames™ schreef, "Dit is dan altijd leuk nieuws…
    Maar waarom dit spel wel, en Call of Duty, Assassin’s Creed niet? 🙁 "

    The Last Story is een RPG, en games in dat genre hebben weinig moeite om een groot aantal speeluren aan de speler op te leggen. In het geval van een shooter is een speelduur van 30 uur echter veel lastiger te bereiken, wanneer je toch wilt dat de speler eigenlijk continue geboeid aan het verhaal moet blijven. 😉