Digital Foundry heeft uitgerekend wat de lag in Killzone 3 zal zijn in de Killzone 3 multiplayer beta. Met lag bedoelen we de reactietijd van het drukken en reageren op het scherm en niet de vertraging via het internet. Met behulp van een speciale controller is het mogelijk om de reactietijd tussen het drukken en activiteit op het scherm te meten. Hierbij hebben ze gekeken naar de R1 knop, waarmee wordt geschoten.
De conclusie is dat na het drukken er een reactietijd is van 116ms. Volgens de onderzoekers is dit 33ms minder dan de lag in Killzone 2, wat echt een wereldverschil uitmaakt in online shooters.
Inderdaad, deze verbeteringen zijn zeer welkom! ๐
verbeteringen zijn idd welkom, maar met berekeningen kom je er niet
minder? het liefst geen neem ik aan ๐
minder lag is altijd beter(al weet ik niet hoe het bij kz 2 was, heb ‘m nog niet gespeeld ๐ณ
Ik heb killzone 2 heel lang gespeeld en ik zie ’t niet als lag, ’t wapen is zwaar en in het spel voelt het ook zwaar aan vind dat juist heel realistisch, toch haal ik killzone 3 woooo
minder lag is altijd beter maar de menselijke reactietijd speelt nog meer rol want die is voor iedereen verschillend en in het spel ist voor iedereen gelijk.
Omdat berekeningen niet gebruikt worden bij het maken van games?
beter, dit nieuws is fijn om te horen, ik denk dat ik hem zeker wel gaat halen als hij uit is.
Ik heb liever dat je niet 1 magazijn nodig heb op 1 vijand te killen..
Ja, dat zat ik ook al te denken. Het beste is gewoon een game zonder enige lag. ๐
KZ2 vond ik persoonlijk lekker spelen. Heb er niet voor niks minstens 350 uur in zitten ๐