RTS games net zo goed speelbaar met Move als met muis en toetsenbord

Tijdens een demonstratie van de PlayStation Move toonde Richard Marks, chief design van Sony’s interactieve afstandbediening, een aantal mogelijke features van de Move. Spelen als een kameleon in een boom, een marionet door de kamer laten vliegen en graffiti spuiten op het scherm zijn een paar van de tech demo’s die hij liet zijn. Maar tijdens het spelen van een andere demo liet hij de toeschouwers weten dat het ook prima mogelijk is om real time strategy (RTS) games te spelen met de Move.

“I think that PC RTS games are designed right now for the mouse and keyboard, but I think the Move can work with the more general idea of an RTS really well. It could play a PC RTS really well, but I think there is modifications on the RTS genre that will be really good with. I play a lot of RTS games but the way I think about it is you have a landscape below you with all the troops, and imagine you’re the general and you just want to look out over your troops and select guys – tell them to attack there. You really feel like this general or god-like person that can manipulate huge armies.

I think that with Move would feel way better than a mouse for that, for example, and doing things that require some 3D information is much better with Move. The RTS genre has been designed not to require any 3D information, but having that extra dimension and all the angle data that we have too is also very interesting.”

Voor de volledige demonstratie van Richard Marks kun je bij CVG terecht.

  1.   
    soldierarjan's avatar

    als dat super gaat werken dan zou ik messchien halen alleen voor dat

  2.   
    WoKingNL's avatar

    Persoonlijk lijkt me het helemaal niets, als je constant met je armen in de lucht hangt om je units ergens heen te sturen en dingen te bouwen wordt je er te snel moe van om competitive bijvoorbeeld starcraft 2 te spelen, wat mij veel te snel lijkt te gaan voor met een motion controller en daarnaast niet precies genoeg als je geen steady hand heb. En ik heb er nou ook niet veel zin in dat we RTS gaan afstemmen op langzamere gameplay. 😉