Universum Assassin’s Creed te complex voor co-op, aldus Ubisoft

Zoals bekend mogen we in de nieuwe aanstormende uiting Assassin’s Creed: Brotherhood voor het eerst binnen de franchise online aan de slag in een spetterende multiplayer. Jammer genoeg zullen we alleen nooit coöperatief aan de slag gaan, want daar is het universum van Assassin’s Creed volgens mede-producer Jean-Francois Boivin te complex voor.

You have to come back to the universe of Assassin’s Creed and what Assassin’s Creed is, because Assassin’s Creed is the story of Desmond Miles and a machine called the Animus in which he relives his ancestors’ genetic memories.

So to justify something like co-op, you would have to have in our universe with Desmond, the assassin and the Templars… you’d have to find subjects that had ancestors in the same time period, as for example in this case Ezio, in the same area and have a separate Animus.

Once again, you have to be smart about it – it’s a very complex universe. It’s very easy to find logic holes, and once you do, you become cheap. And we’re not cheap, we want to stay true to the complexity of the universe, and I think that’s what makes Assassin’s Creed a very fine game and a very unique game, the overarching storyline of it.

Volgens de beste man zou het verhaaltechnisch dus simpelweg niet mogelijk zijn om co-op te verwerken, want men wilt de achtergrond van de serie graag complex houden. Dit is volgens Boivin namelijk één van de aantrekkelijke punten van de franchise.

  1.   
    DutchGamer-W-'s avatar

    Ik vind het juist andersom, de multiplayer vind ik veel complexer dan Co – Op. 8)
    Met de game Splinter Cell Conviction ging het best goed af.

  2.   
    Kilerden's avatar

    Jammer, co-op assassinations lijken me vet! 😛

  3.   
    Czone's avatar

    Hoe vet co-op me ook lijkt, hij heeft gelijk. Co-op modus buiten de storyline zou wel vet zijn, net als dat de multiplayer ook buiten de storyline is.

  4.   
    MaTriX's avatar

    In een game als Assassins Creed vermaak ik me prima in me 1tje, Co-Op games zijn leuk als je het met een vriend of kennis kan doen maar een wild vreemde als Co-Op is niet iets wat ik in een game zoek zeker niet in AC.

  5.   
    Alias's avatar

    Gamer4Ever-NL schreef, "Ik vind het juist andersom, de multiplayer vind ik veel complexer dan Co – Op. 8)
    Met de game Splinter Cell Conviction ging het best goed af. "

    De ontwikkelaars doelen er op dat het erg complex is om de verhaallijn in zijn ultieme glorie te houden als ze ineens een co-op willen introduceren. Dat zou voor bepaalde dingen kunnen zorgen dat de game niet meer zijn ultiem complexe verhaallijn behoud. (is in ieder geval waar ze bang voor zijn)

    Veder is MP niet zo complex als jij denkt, het gaat gewoon over het ene team vs. het andere team. Zoals je in AC2 hebt gemerkt zijn er van beide teams verschillende mensen aanwezig (Templars en Assassin’s) waardoor je vanzelf de standaard dingen als Team Deathmatch, Headquarters, Capture the Flag, Domination etc. (of varianten er op) kunt introduceren in je game.

    MP heeft geen verhaal nodig, Co-Op wel daar zit de complexiteit hem in. 😉

  6.   
    klacko's avatar

    ik zie dat nog wel kunnen. uit het verhaal:
    Desmond miles is wat? proefpersoon 17 ofzoiets? ze kunnen doen bijv. dat als hij weg gaat uit die basis op het begin van deel 2 dat hun een nieuwe proefpersoon krijgen daar en dat die in de animus elkaar tegen komen. maar die nieuwe proefpersoon wil zelf helemaal niet in de animus bijvoorbeeld. en dat ze dan elkaar eigenlijk eerst af moeten maken in de animus maar dat ze vanaf een bepaald punt in het verhaal een co op can starten. bijv. als ze later wel elkaar aardig gaan vinden omdat de nieuwe proefpersoon het zelf niet wil maar gedwongen wordt. Ezio/Desmond opent de ogen voor deze nieuwe persoon en ze gaan samen verder…..
    zou zoiets niet kunnen?
    ik zeg ook maar wat he 😛
    ik denk juist dat dat het verhaal juist heel mooi afmaakt.

  7.   
    GENERAL_DS's avatar

    klacko schreef, "ik zie dat nog wel kunnen. uit het verhaal:
    Desmond miles is wat? proefpersoon 17 ofzoiets? ze kunnen doen bijv. dat als hij weg gaat uit die basis op het begin van deel 2 dat hun een nieuwe proefpersoon krijgen daar en dat die in de animus elkaar tegen komen. maar die nieuwe proefpersoon wil zelf helemaal niet in de animus bijvoorbeeld. en dat ze dan elkaar eigenlijk eerst af moeten maken in de animus maar dat ze vanaf een bepaald punt in het verhaal een co op can starten. bijv. als ze later wel elkaar aardig gaan vinden omdat de nieuwe proefpersoon het zelf niet wil maar gedwongen wordt. Ezio/Desmond opent de ogen voor deze nieuwe persoon en ze gaan samen verder…..
    zou zoiets niet kunnen?
    ik zeg ook maar wat he 😛
    ik denk juist dat dat het verhaal juist heel mooi afmaakt."

    een soort army of two (deel 1), rios en salem mochten elkaar eerst ook niet maar later in het spel werd het steeds beter 😆

  8.   
    klacko's avatar

    GENERAL_DS schreef, "

    ”klacko” schreef, "ik zie dat nog wel kunnen. uit het verhaal:
    Desmond miles is wat? proefpersoon 17 ofzoiets? ze kunnen doen bijv. dat als hij weg gaat uit die basis op het begin van deel 2 dat hun een nieuwe proefpersoon krijgen daar en dat die in de animus elkaar tegen komen. maar die nieuwe proefpersoon wil zelf helemaal niet in de animus bijvoorbeeld. en dat ze dan elkaar eigenlijk eerst af moeten maken in de animus maar dat ze vanaf een bepaald punt in het verhaal een co op can starten. bijv. als ze later wel elkaar aardig gaan vinden omdat de nieuwe proefpersoon het zelf niet wil maar gedwongen wordt. Ezio/Desmond opent de ogen voor deze nieuwe persoon en ze gaan samen verder…..
    zou zoiets niet kunnen?
    ik zeg ook maar wat he 😛
    ik denk juist dat dat het verhaal juist heel mooi afmaakt."

    een soort army of two (deel 1), rios en salem mochten elkaar eerst ook niet maar later in het spel werd het steeds beter 😆 "

    ja idd zoiets zie ik nog wel werken alleen dat je bij AC dan bijvoorbeeld pas vanaf een bepaald punt in het verhaal co op kan spelen, of dat je side quests moet doen om deze persoon te vinden
    dus als je side quests gedaan hebt bijv. dat je dan wel co-op kan doen

  9.   
    LittleRemco01's avatar

    Kilerden schreef, "Jammer, co-op assassinations lijken me vet! :P"

    1tje van de Voorkant En 1tje Springent van Achter ! 😆

  10.   
    Czone's avatar

    klacko schreef, "

    ”GENERAL_DS” schreef, "[quote=”klacko”].."

    een soort army of two (deel 1), rios en salem mochten elkaar eerst ook niet maar later in het spel werd het steeds beter 😆 "

    ja idd zoiets zie ik nog wel werken alleen dat je bij AC dan bijvoorbeeld pas vanaf een bepaald punt in het verhaal co op kan spelen, of dat je side quests moet doen om deze persoon te vinden
    dus als je side quests gedaan hebt bijv. dat je dan wel co-op kan doen[/quote]
    Het gaat niet om dat het moeilijk is om een verhaaltje eromheen te verzinnen dat ze elkaar niet mogen blablabla, het gaat erom dat het niet kan. Het is niet logisch. Je gaat namelijk terug naar de herinneringen van één van je voorouders, je kan niet meegaan naar de herinneringen van iemand anders’ voorouders, tenzij ze iets verzonnen hebben om twee geesten te laten samenkomen ofzoiets. Dat is veel te vergezocht, dus dat doen ze niet.