Metal Gear Solid: Rising wordt een standalone serie

Shigenobu Matsuyama, producer van Metal Gear Solid: Rising, heeft laten weten dat deze spin-off met de brute zwaardvechter Raiden in de hoofdrol zich zal ontpoppen tot een standalone serie. Het wordt dus geen alternatieve verhaallijn, maar echt een op zichzelf staande serie naast de lopende reeks binnen het Metal Gear Solid-universum. Matsuyama vertelde:

    “I’ve been asked a lot, ‘Is this going to be a side-story or spin-off to the MGS series?’, but what I’m positioning is that there will be a Hideo Kojima game that is MGS, but what we are planning as Kojima Productions is have this Raiden Rising as almost as a standard so that there’s an MGS and the Rising going back-and-forth in the future.”

Metal Gear Solid: Rising speelt zich af tussen Metal Gear Solid 2 en 4, waarbij we de zwaardvechter Raiden volgen en zien hoe hij verandert van zijn eerste verschijning in Metal Gear Solid 2 tot zijn cyborg-uiterlijk in Metal Gear Solid 4. Een belangrijk aspect van de gameplay is “zan-datsu” (letterlijk vertaald: hak en neem), waarbij je eerst vijanden in mootjes hakt en vervolgens hun energiebron afneemt om zelf te gebruiken. Hierbij krijgt Raiden heel veel vrijheid om van alles in stukken te hakken, van steunpilaren zodat daken in elkaar storten tot het in kleine stukken hakken van tegenstanders tijdens een brute slow-motion.

De game verschijnt medio 2011 voor de PC, Xbox 360 en PlayStation 3.

  1.   
    tyb's avatar

    dus we kunnen MGS:R deel 2,3,4 en 5 verwachten, als dit een verkoopsucces wordt.