Nieuwe details L.A. Noire onthuld; definitief voor PS3 en Xbox 360

Zoals eerder al werd aangekondigd zijn er nieuwe details onthuld van L.A. Noire, de detective-game van Rockstar. In elk geval is door de ontwikkelaar duidelijk gemaakt dat de game definitief naar zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360 gaat komen, wat goed nieuws is voor de grote groep gamers die L.A. Noire al enige tijd op de voet volgen.

L.A. Noire draait om Cole Phelps, agent bij de corrupte politie van Los Angeles (LAPD) in 1947. Aan het begin van de game maakt Phelps promotie binnen zijn departement van verkeer en misdaad, om uiteindelijk bij moordzaken uit te komen. Hij heeft echter zo zijn eigen problemen om mee af te rekenen, waaronder enkele slechte dingen die hij tijdens de Tweede Wereldoorlog heeft gedaan.

Als detective zijnde, ga je misdrijven oplossen dankzij een mix van onderzoek, gesprekken en stevige ondervragingen. Je hoeft overigens niet op overduidelijke aanwijzingen te rekenen, zoals oplichtende objecten of personen als je op een belangrijke locatie bent. Elk plaats delict (crime scene) ziet er alledaags uit en je moet goed je best doen om belangrijke aanwijzingen te ontdekken. Een bril op de grond op de locatie van een vermoedelijk moordgeval kan je onverwachte hulp geven als je besluit de bril op te pakken en bijvoorbeeld aan de binnenkant het merk van de bril bekijkt. Deze kleine stukjes informatie worden vervolgens op je notitieblok gezet, die je op elk moment tevoorschijn kunt halen.

Ontwikkelaar Team Bondi gebruikt voor L.A. Noire revolutionaire technologie, waarbij vooral veel aandacht is besteed aan gezichtsanimaties. Acteurs zijn ingehuurd om hun dialogen voor de camera in te spreken en elke beweging van het gezicht is opgenomen voor de meest realistische animaties in de game. Net als in games als Mass Effect heb je tijdens dialogen verschillende keuzes op basis van een paar algemene instellingen: vleien, beschuldigen of dwingen. Het verloop van een gesprekje of ondervraging is dan ook sterk afhankelijk van de reacties die je van een verdachte krijgt. Je kunt overigens ook verklaringen van mensen tegenspreken door aanwijzingen uit je notitieblok te selecteren.

L.A. Noire is een klassiek detectiveavontuur dat zich afspeelt in het Los Angeles aan het eind van de jaren ’40. Je moet een aantal gruwelijke moorden oplossen en je komt er te diep met je neus in te zitten. Gevolg is dat je binnen no-time tot aan je nek in de stront zit in de onderwereld van The City of Angels. Ontwikkelaar Team Bondi heeft het Los Angeles uit de jaren ’40 zeer nauwkeurig nagebouwd voor deze game. Nog geen tientallen freeways, nog geen Afro-Amerikanen die rappen dat ze uit Compton en Long Beach komen, nog geen rolschaatsende meisjes op Santa Monica Beach Boulevard. Nee, in die tijd ging het om misdaad, drugs, jazz, corruptie en Hollywood.

Als detective Cole Phelps ga je aan de slag om diverse cases op te lossen, waarbij je gebruik maakt van onderzoek, gesprekken met burgers en stevige ondervragingen van verdachten. Verwacht interactieve dialogen zoals we dat eerder zagen in games als Mass Effect, waarbij je kunt kiezen om iemand te vleien, beschuldigen of dwingen.

L.A. Noire zal naar verwachting eind 2010 verschijnen voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

  1.   
    najreteip's avatar

    Vet

  2.   
    Deja Vu's avatar

    Zeker een game om in de gaten te houden. 🙂