Epic Games oprichter Tim Sweeney heeft in een interview gezegd dat hij verwacht dat graphics van games binnen tien tot vijftien jaar niet meer van echt te onderscheiden zijn. Sweeney werd gevraagd hoe hij dacht over filmachtig fotorealisme in games, waarop hij antwoordde:
- “Probably 10-15 years for that stuff, which isn’t far at all. Which is scary–we’ll be able to saturate our visual systems with realistic graphics at that point. We’re only about a factor of a thousand off from achieving all that in real-time without sacrifices. So we’ll certainly see that happen in our lifetimes; it’s just a result of Moore’s Law.”
De Wet van Moore is opgesteld in 1965 door mede-oprichter van Intel Gordon E. Moorde en stelt dat de hoeveelheid transistoren in een CPU exponentieel toeneemt. Sinds de uitvinding van de CPU in 1958 is het aantal transistoren grofweg elke twee jaar verdubbeld. Dat houdt uiteraard ook een toename van de rekenkracht in.
Hoewel Sweeney dus optimistisch is over de grahpics, is er een ander obstakel dat volgens hem veel moeilijker op te lossen zal zijn. Dat obstakel is A.I., de software die ervoor zorgt dat NPC’s doen wat ze doen en hoe ze dat doen. Sweeney:
- “There’s another problem in graphics that’s not as easily solvable. It’s anything that requires simulating human intelligence or behavior: animation, character movement, interaction with characters, and conversations with characters.”
De Epic-veteraan legde uit dat de sleutel tot menselijk gedrag de code van de hersenen is, maar er bestaan geen algoritmen die de hersenen simuleren en we weten niet hoe dat moet, aldus Sweeney. Daaraan voegde hij toe:
- “And if you could simulate it all, how could you train it to be realistic like a human? Those problems are probably decades away from being solved. Those are things that may not occur in our lifetimes.”
10-15 jaar lijkt nog heel ver weg opzich
maja ikd enk dat we dan zo brilletje ophebben dat we zelf in eht spel zitten ๐
sommige graphics zijn nu al niet meer te onderschijden 8)
Doe mij maar gewoon cartoony grafics dat is veel leuker ๐
inderdaad, gameplay is 10x belangrijker dan graphics ๐
10 tot 15 jaar…? Nee denk veel eerder al….als je ziet wat er grafisch allemaal veranderd is in de laatste 10 jaar.
Ja ik denk ook eerder.. maar niet veel eerder maar misschien ook weer wel ๐
Nee, gaat niet lukken, het lijkt mij onmogelijk om binnen de ontwikkelingstijd van een game al deze graphics in te stellen, en dan heb ik het nog niet over de phisX en natuurlijke vormen
Hij heeft wel gelijk…kijk maar eens naar de graphics van 10 tot 15 jaar geleden en die van nu…als de kwaliteit van graphics zo snel blijft groeien….
2006 tot halverwege 2008 begon het snel te gaan
maar nu gaat het langzaam
nee ik vind het ongeveer even belangrijk.
soms zelf wel even de graphics.
dus dit vind ik wel goed nieuws
je hoef me geen graphic hoer te noemen want mij boeit het toch niet als je het zegt
Wie zegt dat het zo snel blijft gaan. Goede graphics zijn ook steeds duurder, en de ontwikkelaars moeten er wel belang bij hebben. Dat is ook waarom er problemen zouden kunnen komen voor de volgende generatie consoles, het zou de ontwikkelaars misschien te veel kosten om over te schakelen ๐
Laat Epic dan eerst maar die pauper plastic laag van haar graphics afhalen. Dan ziet het er al een stuk realistischer uit..
Foei, je kijkt te veel Fairly Odd Parents!
Ten eerste: de gameplay is zoals al gezegd is, belangrijker dan de graphics en ten tweede zal je voor die levensechte graphics wel een monster pc nodig hebben ๐ฎ
Dan ben ik goed op weg om het zelf te ontwikkelen ๐ 27-32 jaar ๐ (kga in september toegepast informatica studeren btw :))
Goede graphics hoeven niet realistisch te zijn
dat is waar want je let niet constant op de graphics alleen als ze opvallend laag zijn maar dat valt tegenwoordig wel mee ๐