Hard to be a God komt onder hoede van Nobilis

Uitgever Nobilis heeft getekend voor de game Hard to be a God van de Russische ontwikkelaar Akella. De game is gebaseerd op het gelijknamige science-fiction boek dat geschreven is door de Strugatsky broers. Nobilis had al eerder voor verschillende projecten van Akella getekend en de Franse uitgever is verheugd om de samenwerking tussen de twee voort te zetten.

[SCREENSHOTS]

Hard to be a God is een RPG en speelt zich enkele jaren af na de gebeurtenissen in het gelijknamige boek. De game overkoepelt de Middeleeuwen en een alternatieve toekomst, zodat een uiterst origineel verhaal uit de doeken komt. Het begint allemaal op Arkanar, een planeet die bewoond wordt door mensachtigen. De planeet lijkt op cultureel gebied op die van de Middeleeuwen en heeft zo een duidelijke achterstand op de rest van het universum. In de game kruip je in de huid van een spion die de opdracht krijgt om de planeet nader te verkennen en onderzoek uit te dragen aan je collega’s. Met de futuristische snufjes (lasers, high-tech night-vision, energiegenerators ,…) in een wereld die ver achter hinkt op deze vorm van technologie zul je het tegen uit de kluiten gewassen tegenstanders moeten opnemen. Hard to be a God biedt een non-lineaire verhaallijn waarin verschillende keuzes een verdere spelverloop kunnen beïnvloeden.

Hard to be a God verschijnt het vierde kwartaal van dit jaar voor de PC.

  1.   
    ChielB's avatar

    Ziet er opzich wel grappig uit, alleen wordt het tegenwoordig snel 13-in-een-dozijn werk. Wanneer komt er eens een verfrissende RPG en niet het standaard ridder in een open wereld die strijd tegen het kwaad en tussendoor wat nobele opdrachten vervult….

  2.   
    Recon's avatar

    Deze game lijkt toch wel redelijk hardcore RPG te zijn. Origineel is het verhaal zeker te noemen en de beloftes op papier scheppen bij mij toch ook wel hoge verwachtigen. Non-lineair hebben we al zo beloofd gekregen, maar wanneer kwam dit nou uit? Akella brengt hierbij door de rol van het hoofdpersonage (spion) zeker leuke features met zich mee. Zo is het mogelijk om je als iemand anders voor te doen door andere kleren aan te trekken. NPCs die je in spionage kleding waarschijnlijk nooit aan de praat zou krijgen, kunnen nu misschien kostbare informatie vrijgegeven. En bovendien is het niet zozeer een strijd tussen goed en kwaad die je moet uitvechten. Hard to be a God biedt in principe het tegenovergestelde. Als aardbewoners (alternatieve werkelijkheid, futuristische fase) probeer je Arkanar (Middeleeuws, loopt aanzienlijk achter qua cultuur) juist tot een betere beschaving te brengen. Je strijdt niet tegen Arkanar, maar tegen de tegenstanders die de planeet teisteren. EDIT: Ik had je bericht niet goed gelezen. Je strijdt dus nog steeds tegen het kwaad ja 😉

  3.   
    ChielB's avatar

    Haha, inderdaad. Misschien is het concept van deze game wel leuk uitgewerkt, maar ik blijf toch nog steeds wachten op een game die eindelijk eens wat anders weet te brengen. WoW, LotR online, Oblivion, Two Worlds….zo gek veel verschillen die qua basics ook weer niet van elkaar…het wordt wat mij betreft toch eens tijd voor een game die een totaal andere insteek heeft.

  4.   
    Cirdan's avatar

    ChielB, ik ben met je eens 8) . Er moeten weer orginele games komen.

  5.   
    Dilliemaster's avatar

    dit lijkt me weer zo’n low budget game 🙁