Weer twee nieuwe screenshots Quake IV

Naast Doom III was ID Software al een lange tijd bezig met Quake IV, het vierde deel in de legendarische shooterserie voor de pc. De screens druppelen mondjesmaat binnen, maar oh damn wat blijven ze heerlijk.

ID en Raven Software werken samen aan deze nieuwe first-person shooter. Doom was oorspronkelijk een singleplayergame die ook multiplayer kreeg, en Quake IV zal nu ook een uitgebreide singleplayermode hebben. De campaign gaat verder waar Quake II eindigde.
Nadat je Makron, de leider van de Stroggos, het buitenaardse alienras waar je tegen vecht verslagen hebt, hebben de Stroggos zich geregroupeerd en vallen ze opnieuw de aarde aan. Dit keer sta je er niet alleen voor, maar heb je een heel leger bij je om voor eens en altijd met de Stroggos af te rekenen.

Daarbij krijg je de hulp van vele nieuwe wapens en kan je ook in voertuigen plaatsnemen. Daaruit kunnen we concluderen dat de strijd zich nu ook naar de buitenwereld verplaatst, maar de screenshots laten adembenemd mooie gangen zien. De Doom III engine wordt tot het uiterste gehaald, net zoals de NASA-PC die je hiervoor nodig gaat hebben. Aanschouw de eerste twee renders van Quake IV!

Naast de singleplayer zal de kern van het spel natuurlijk weer de online-multiplayermode zijn. Deze is het beste te vergelijken met Unreal Tournament 2004, snel, arcade en futuristisch. Nieuwe maps, nieuwe wapens, nieuwe characters en een uitgebalanceerdere gameplay liggen ongetwijfeld op ons te wachten.

Quake IV wordt exclusief voor de PC in 2005 in de winkels verwacht.

[SCREENSHOTS]

  1.   
    crusher's avatar

    wordt wel errug doomachtig allemaal, hoop dat ze snelheid er weer eens een keer in stampen, elke versie leek wel trager qua gameplay te worden.. heb liever een vlot draaiende 3d shooter dan een atmosferische ervaring zonder gang erin

  2.   
    Onweersub's avatar

    Je kan alles over Quake 4 zeggen, maar het ziet er zeker spectaculair uit .. 😉

  3.   
    Lasso's avatar

    Ik wou net zeggen. Maar Quake loopt dacht ik niet zo snel al Unreal. Ik heb beide nooit echt naast elkaar gespeeld, maar dat is mijn idee. Quake heeft iets… iets…. * zucht.

  4.   
    crusher's avatar

    waar ik bang voor ben is dat dit een spel neigt te worden waar diegene die zijn gamma instelling het helst zet, de meeste frags gaat halen.. hoop dat er over de multiplayer strategieen nagedacht gaat worden in plaats van alleen maar grafisch willen verbluffen thats all