Core Design doet niet meer in Tomb Raider

Eidos heeft besloten dat Core Design Ltd. niet langer aan Tomb Raider-titels zal werken. Core Design ontwikkelde de afgelopen zes delen van de game, maar dat is nu dus voorbij. Crystal Dynamics, makers van onder andere Gex en de Legacy of Kain-serie zal de fakkel overnemen.

De beslissing komt na het vertrek van Jeremy Heath-Smith, (ex-)development director bij Eidos die tevens als managing director van Core Design dienst deed. De precieze reden van zijn vertrek is niet bekend, maar lijkt heel veel te maken te hebben met de slechte kritieken die de laatste Tomb Raider-game ontvangen heeft. Sinds zijn vertrek bij Eidos heeft de uitgever de Tomb Raider-franchise, waarvan de rechten helemaal bij Eidos liggen, en het werk van Core Design nader bekeken en kwam het tot de conclusie, dat Crystal Dynamics voortaan beter de Tomb Raider-games kan ontwikkelen.

Of het veranderen van ontwikkelaar een goede keuze is, is al vrij snel te zien: volgens Eidos zal de volgende Tomb Raider-game voor 30 juni in de winkels liggen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren