Acclaim, een uitgever van games, verzint de laatste tijd steeds gekkere stunts als deel van een reclamecampagne voor games. Onlangs nog kon je bijvoorbeeld een hoop geld verdienen als je je pasgeboren baby Turok noemde, als onderdeel van de reclamecampagne voor Turok Evolution.
Nu Burnout 2: Point of Impact er aan staat te komen, wil de uitgever alle snelheidsboetes gemaakt worden op 11 oktober aanstaande gaan vergoeden. Het Britse ‘Department of Transport’ ziet dat natuurlijk helemaal niet zitten. Ze zijn namelijk bang dat de stunt mensen ertoe zet te hard te gaan rijden, met alle gevolgen van dien. De boete wordt immers toch vergoed.
Acclaim zegt daarop, dat ze hardrijden niet goedkeuren, maar dat ze met hun stunt ‘de financiele klap wel aangenamer hopen te maken’. We zullen zien…
Hebben ze hier toch ook ooit es op de radio gedaan… bij 538 ofzo?? hoop gezeik van gekomen toen…
Gelijk hebben ze wel, in ieder geval een beetje. Dit is gewoon een manier om mensen ertoe aan te zetten hard te gaan rijden, vooral die mensen, die vanwege de boete zich nog net netjes aan de snelheid houden.
Ben ieder geval al lang blij dat Acclaim Hitman 2 niet uitbrengt… 😀