Review: Call of Duty: Infinite Warfare

Hoewel de Call of Duty-franchise ooit werd opgezet door Infinity Ward is deze studio, mede door het vertrek van een aantal kopstukken naar Respawn Entertainment, niet meer dan een radertje in Activisions grote Call of Duty-machine. Waar de studio met Call of Duty 4: Modern Warfare de shooterreeks omturnde tot het commerciële succes dat we nu kennen, wist Infinity Ward na de Modern Warfare-trilogie met Call of Duty: Ghosts geen potten te breken. Door velen wordt dit als een van de meest teleurstellende delen uit de recente Call of Duty-geschiedenis gezien en dus is het niet erg verbazingwekkend dat de Californische studio met Infinite Warfare wat anders probeert.

Call of Duty in hart en nieren

Waar onder andere Call of Duty: Advanced Warfare en Black Ops 3 ons recent al wat van de toekomst lieten proeven, pakt Infinity Ward het met Infinite Warfare nog wat rigoureuzer aan. Voor het eerst in de franchise gaan we namelijk echt de ruimte in en dat pakt uitstekend uit. Hierbij gaat Infinity Ward niet ‘volledig sci-fi’, maar vecht je nog steeds tegen menselijke tegenstanders en hun mechs. Natuurlijk, de omgevingen zijn anders dan gewend in Call of Duty en de diverse planeten weten ondanks de achterhaalde audiovisuele kwaliteiten van de game toch de nodige indruk te maken. Uiteindelijk is Infinite Warfare echter gewoon een Call of Duty in hart en nieren en dus is het wapentuig waarmee je aan de slag gaat in de singleplayer, op bijvoorbeeld de anti-grav-granaat na, ook niet zo heel anders dan normaal.

Het is niet alleen de setting waarmee de Amerikaanse ontwikkelaar eens wat anders probeert, ook de opzet is wat anders. Naast een uitstekende soldaat blijk je namelijk een meer dan verdienstelijk piloot te zijn en dat betekent dat je met enige regelmaat in de Jackal mag plaatsnemen voor wat toffe dogfights in de ruimte. Het zorgt voor de nodige afwisseling en deze ruimtegevechten geven je daarnaast de nodige vrijheid, want je kunt alle kanten op vliegen met je bijzonder wendbare gevechtstoestel. Als je geen genoeg kunt krijgen van de, ietwat herhalende, fragmenten in de zeven verhaalmissies waarin je aan de slag kunt met je ruimteschip, is er daarnaast goed nieuws. Naast de reguliere missies kun je namelijk ook een reeks aan zijmissies spelen en een aantal daarvan is met de Jackal. Hoewel verhalenderwijs weinig interessant, zitten de optionele missies qua gameplay goed in elkaar en voelt het zeker niet aan als een goedkope manier om de speelduur op te krikken.

Meer dan door de setting weet Infinite Warfare door deze afwisseling, de singleplayer interessant te houden en dit wordt geholpen door een relatief simpel verhaal, maar met goed uitgewerkte karakters. Beperkt in manschappen en mogelijkheden probeer je met het ruimtefort Retribution het beste er van te maken en koste wat het kost de Settlement Defense Front (SDF) te stoppen in hun poging om de United Nations Space Alliance om zeep te helpen. Hierbij valt de grote bad guy dan wel weer uit de toon. Hoewel je wel degelijk de dreiging van het SDF aanvoelt, weet Admiral Kotch, gespeeld door Kit Harington (bekend als Jon Snow uit Game of Thrones) geen moment te overtuigen. Aan het einde van de uiteraard bombastische achtbaanrit merk je dat je je aan de rest van je crew, en zeker de op het goede moment komische gevechtsdrone Ethan, bent gaan hechten en dat is bij lang niet iedere Call of Duty gelukt.

Black Ops 3,5

Hoewel het natuurlijk fijn is dat de singleplayer campaign van Infinite Warfare goed in elkaar zit, is die achtbaanrit voor velen niet de reden dat zij ieder jaar trouw de nieuwe Call of Duty in huis halen. Waar Infinity Ward juist door, binnen het gekende Call of Duty-kader, te vernieuwen een sterke singleplayerervaring heeft neergezet, is er van deze avonturiersdrift op het front van de multiplayer weinig over. De meerspelermodus van Infinite Warfare lijkt namelijk wel héél sterk op die van Black Ops 3. Wederom kan er naar hartenlust in het rond gesprongen worden en kan je tegen muren aan rennen en afhankelijk van je specialist – pardon, combat rig – beschik je over een passieve en actieve vaardigheid. Net zoals in de singleplayer geldt dat de wapens, evenals de scorestreaks, soms voorzien zijn van een ruimtetintje, maar uiteindelijk weinig anders doen dan gewend.

Toch zijn er wel wat kleine sprankjes van nieuwigheid, bijvoorbeeld in de vorm van Defender en Frontline. Defender doet wat denken aan het in Advanced Warfare geïntroduceerde Uplink, al hoef je als team nu enkel de Drone in bezit te hebben en niet te scoren om punten te verzamelen. Frontline is vrijwel identiek aan Team Deathmatch, al beschikt nu ieder team over een eigen basis waar je spawnt. Het maken van een kill vanuit je basis levert je team één punt op, terwijl kills buiten deze zone voor dubbele punten zorgen. Het hebben van een eigen basis, en geen constant verschuivend front, biedt de uiterst hectische natuur van de multiplayer, met de zeer lage time-to-kill, boosts en het wallrunnen, een vorm van vastigheid. Terwijl Frontline in beginsel dus weinig interessant klinkt, blijkt het een uitstekende modus om in te beginnen en de maps te leren kennen voordat je je onderdompelt in de hectiek die de vertrouwde modi als Hardpoint, Kill Confirmed en ook Domination bieden. Hoewel Infinity Ward het geprobeerd heeft, zijn het, zoals eigenlijk ieder jaar, toch ook de vertrouwde spelmodi waar de multiplayer het uiteindelijk van moet hebben.

Daarnaast kunnen de supply drops in Infinite Warfare niet onbesproken blijven. Met deze kistjes kun je namelijk speciale versies van reguliere wapens verkrijgen. Bij de NV4 (het machinegeweer waarmee je start) betekent dit dat je bij de ‘common’-editie extra ammo krijgt, terwijl je uiteindelijk bij de meest zeldzame versie van de NV4 over een oneindige damage range en een vastere hand bij mikken door aiming-down-sights beschikt. Kortom, voordelen die je daadwerkelijk de overhand kunnen geven. Zo’n wapen kun je op verschillende manieren verkrijgen, maar als je je portemonnee niet wilt trekken, vergt dit of heel veel geluk of heel veel tijd.

Door genoeg potjes te spelen kun je namelijk supply drops openen. Hierbij ben je op de goden aangewezen, want naast die betere wapens kunnen er ook talloze wapenskins, emblems en dergelijken uit verschijnen. De kans dat je daadwerkelijk een voor jou nuttig wapen krijgt, is dus miniem. Daarom kan je middels salvage, wat je spelenderwijs verdient en ook uit supply drops kunt krijgen, het wapen van jouw dromen aanschaffen. Als je echter het zeldzaamste exemplaar van een wapen wilt aanschaffen, moet je echter eerst de voorgaande varianten kopen. Kortom, het hele systeem zit zo in elkaar dat je wel heel veel speeluren nodig hebt om zo’n fijn wapen te bemachtigen. Natuurlijk is er altijd nog een andere manier en dat is het trekken van de portemonnee, want ‘gelukkig’ is Infinity Ward zo sympathiek geweest om ervoor te zorgen je de zeldzame wapens ook middels microtransacties aan kunt schaffen.

Trendvolger

De multiplayer van Infinite Warfare maakt al pijnlijk duidelijk dat Infinity Ward niet langer een trendsetter, maar trendvolger is in de Call of Duty-franchise, en dat geldt eigenlijk ook voor die derde modus. Waar Treyarch en Infinity Ward ten tijde van de Modern Warfare-trilogie met de zombiemodus en Spec Ops ieder hun eigen kindje hadden, is het nu enkel zombies dat de klok slaat en dat zorgt ervoor dat de nu drie Call of Duty-ontwikkelaars nog minder hun eigen stempel op hun games kunnen drukken. Dit doet overigens vrij weinig af aan ‘Zombies in Spaceland‘ wat Infinity Ward heeft de zombiemodus uitstekend geïmplementeerd in de nieuwste Call of Duty-iteratie. Ditmaal kan er op zombies geknald worden in een pretpark in jaren ’80-stijl en deze setting pakt prima uit. Uiteraard kan je naast het domweg neerschieten van zombies ook weer de nodige diepgang, en humor, in Zombies in Spaceland vinden, want zoals gebruikelijk kan je met genoeg geld toegang krijgen tot nieuwe gebieden waar je onder andere nieuwe wapens kunt vinden. Wat start met het aanzetten van de stroom zorgt uiteindelijk voor een ontdekkingstocht door een pretpark waarin diverse attracties, na wat moeite, uiterst praktisch blijken te zijn in je nimmer stoppende strijd tegen zombies.

Het is ironisch. Waar Infinity Ward enerzijds een stap vooruit in de Call of Duty-serie door voor het eerst een volledig ruimteavontuur neer te zetten, durft de ontwikkelaar op andere fronten nauwelijks de gebaande paden te verlaten. Het zorgt voor een uiterst sfeervolle en vermakelijke singleplayer, terwijl die lijn bepaald niet doorgezet wordt in de multiplayer. Die doet namelijk wel heel weinig anders dan Black Ops 3 deed. Hoewel alles een ‘ruimtetintje’ heeft gekregen voelt het met de door combat rigs vervangen specialists en de focus op wallrunnen en boosts wel heel vertrouwd aan. Misschien is het een kwestie van tijd, maar de maps in Infinite Warfare doen niet zo iconisch aan als die in sommige eerdere Call of Duty-delen en voelen zonder de sfeer van de singleplayer bij tijd en wijlen zelfs wat ongeïnspireerd aan. Als je simpelweg op zoek bent naar een nieuwe Call of Duty, dan zal Infinite Warfare je echter ongetwijfeld kunnen bekoren. Indien je echter ook openstaat voor schietspellen buiten dit strakke keurlijf, dan doe je er goed aan om ook de andere shooters die dit najaar zijn verschenen te overwegen…

• Sfeervol singleplayeravontuur
  • Jackal biedt afwisseling
  • Zombies in Spaceland
  • Multiplayer speelt nog steeds lekker weg...

• ... maar doet wel heel weinig nieuws
  • Audiovisueel geen topper
  • Verbeterde wapens kunnen kopen

7.8

1.
    MisterMDW's avatar

Ik snap het niet…. Eerst was de meerderheid van de gamers boos, omdat Infinity Ward de ruimte inging enzo. Dit was voor veel mensen te vernieuwend…. Alleen nu blijkt dus dat de multiplayer gewoon hetzelfde is.. :S

Niet ten nadele van jou review Leon, maar het is iets wat in meer reviews naar voren komt en wat me toch wel is opgevallen…
    Ieder jaar schreeuwen ‘haters’ dat het weer hetzelfde is etc. Terwijl het dit jaar toch weer iets anders is en toch ook weer niet…
    Waardoor bij mij de vraag opkomt wat gamers en de gamepers nu eigenlijk nog verlangt van een nieuwe COD. Het mag gezien de vele haatreacties bij de aankondiging niet te nieuw zijn… zelfs niet als het klaarblijkelijk werkt.
    Maar tegelijkertijd mag het dus ook niet te veel van hetzelfde zijn… gezien de multiplayer…

Ik vraag me dus echt af of COD ooit nog wel zo vernieuwend kan worden als destijds Modern Warfare 1 was… Ik denk dat iedereen dit wel enigzins wil, maar dat het juist door MW1 niet meer mogelijk is, omdat het dan mogelijk niet meer een COD game is… 😳 😳

2.

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik begrijp je punt wel hoor. De groep die jaarlijks trouw enkel Call of Duty koopt en eigenlijk vooral meer van hetzelfde wil, is ongetwijfeld enorm. Dat maakt het inderdaad behoorlijk lastig om enerzijds die groep te behouden en anderzijds je game te vernieuwen.

Wat dat betreft vind ik de singleplayer dan ook erg geslaagd. Het blijft binnen het Call of Duty-kader, maar doet tegelijkertijd best wel anders dan voorgaande delen. Dat dat met de multiplayer lastiger is, dat geloof ik graag, maar nu is het wel heel veel van hetzelfde in vergelijking met Black Ops 3.

Dat Call of Duty nooit meer zo vernieuwend kan worden als Call of Duty 4 was (zonder de spelersbasis te vervreemden) dat ben ik volledig met je eens. Maar het is, met name op het multiplayerfront, nu zo’n eenheidsworst geworden. Ten tijde van MW2/Black Ops/MW3/BO2 zat er echt wel wat meer verschil tussen de Infinity Ward- en Treyarch-games, nu zie je die eigen smoel beduidend minder terug.

3.
    gamerfriend01's avatar

”Leon 2.0″ schreef, "Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik begrijp je punt wel hoor. De groep die jaarlijks trouw enkel Call of Duty koopt en eigenlijk vooral meer van hetzelfde wil, is ongetwijfeld enorm. Dat maakt het inderdaad behoorlijk lastig om enerzijds die groep te behouden en anderzijds je game te vernieuwen.
    Dat Call of Duty nooit meer zo vernieuwend kan worden als Call of Duty 4 was (zonder de spelersbasis te vervreemden) dat ben ik volledig met je eens. Maar het is, met name op het multiplayerfront, nu zo’n eenheidsworst geworden. Ten tijde van MW2/Black Ops/MW3/BO2 zat er echt wel wat meer verschil tussen de Infinity Ward- en Treyarch-games, nu zie je die eigen smoel beduidend minder terug."

Zou hier eens graag een gamersnet stream van zien. Wil jij niet eens streamen Leon? Goede review trouwens

4.
    nielsiebro's avatar

Hetzelfde als bo3 dus ook hetzelfde cijfer als bo3 😛

5.
    Joshua112's avatar

Was altijd cod en batlefield fan .. maar dit jaar is het alleen batlefield gebleven … infinity is wel een heel erg slecht deel vind ik , niet mijn ding .. de remaster is wel leuk naar mijn mening maar zal je daar tegenwoordig nog lang aan blijven hangen ? Dat betwijfel ik

6.
    Downzilla's avatar

Ruimte voor verbetering, Leon jij grappenmaker.

7.
    PaNNa's avatar

Ik vind de MP van BO3 100x beter dan de MP van IW. De ttk is gewoon te belachelijk voor woorden, als je langs achter beschoten wordt heb je bovennatuurlijke reflexen nodig bewijze van spreken.

8.
    Downzilla's avatar

PaNNa schreef, "Ik vind de MP van BO3 100x beter dan de MP van IW. De ttk is gewoon te belachelijk voor woorden, als je langs achter beschoten wordt heb je bovennatuurlijke reflexen nodig bewijze van spreken."

Het grootste probleem tegenwoordig met cod is dat skill nog minder wordt beloond dan eerst, telkens doodgaan zonder dat het je eigen fout is zuigt ballen. Hetzelfde had ik in het begin met bf4 omdat je daar op teveel verschillende bullshit manieren dood kon gaan.

9.

”Leon 2.0″ schreef, "De groep die jaarlijks trouw enkel Call of Duty koopt en eigenlijk vooral meer van hetzelfde."

Waarom krijgen sport games dan wel een pass? Elke jaar komt er een Madden, FIFA , Smackdown Vs Raw etc, etc, En zelfs die games hebben zelfs minder verniewing, met name FIFA voor de 60 euro waaraan je uitgeeft. Maar vreemd genoeg hoor je daar NIKS over.

10.

@DutchGamer; Dat is weer een heel andere discussie waard. 🙂 Wat, denk ik, meespeelt is het feit dat bijv. een FIFA maar in beperkte mate kan vernieuwen, omdat je nu eenmaal gebonden bent aan het voetbal. Je kunt, bij wijze van spreke, moeilijk buitenspel gaan afschaffen omdat je wilt vernieuwen. Wat dat betreft heeft Call of Duty een veel vrijer kader in wat men kan doen, terwijl het wel Call of Duty blijft. Dan mag je in enige mate ook wel verwachten dat daar wat meegedaan wordt (en wat bij Infinite Warfare bij de multiplayer veel minder dan bij de singleplayer gebeurd).

@PaNNa, de time-to-kill is inderdaad laag. Wat echter ook meespeelt is bijvoorbeeld je mapkennis. Als je de flow van een map nog niet helemaal doorhebt en niet iedere gang kent, is het heel wat waarschijnlijker dat je van achter neergeknald wordt. Daarom vond ik Frontline in het begin ook zo fijn, dan weet je zeker waar de tegenstander vandaan komt. Als je eenmaal de maps een beetje kent, kun je veel beter anticiperen op hetgeen er mogelijk gebeurd.

”gamerfriend01″ schreef, "Zou hier eens graag een gamersnet stream van zien. Wil jij niet eens streamen Leon? Goede review trouwens"

Ik beschik niet over de apparatuur en niet over de skills om te streamen. :-p

11.
    Mark89NL's avatar

Leon 2.0 je kan gewoon via de PS4 streamen zoals Daniel doet geen extra snufjes voor nodig alleen een laptop voor de reacties in de chat te lezen.

12.
    Throbert's avatar

Qua graphics en gewoon visuele plaatje is het een hele stap terug, maar aan de andere kant is deze grijze massa ook meer passend bij het thema; waterpretparken en picknicktafels passen daar niet echt bij.

Het spel speelt vele malen beter dan BO3 en is naar mijn mening meer gebalanceerd. BO3 lag na een maand weer de kast in.

Als Infinity Ward veel naar feedback luistert komt het goed. Game modes als Infected, S&R and All or Nothing worden binnenkort al toegevoegd gelukkig

13.
    Daniel Z's avatar

Ik ga hem binnenkort waarschijnlijk streamen. Singleplayer of multiplayer?

14.

Zoals ik de review lees, zullen de fase 2 CoD-fans weer tevreden zijn. Sterke singleplayer, prima zombiemodus en vertrouwde multiplayer. Dus ik denk dat ze op zich een heel goede game hebben afgeleverd (ik ben totaal geen fan van de CoD-franchise en ga deze dus ook niet oppakken). Het doel van een franchise is toch in de eerste plaats de huidige fanbase tevreden houden?

Het probleem bij de CoD-serie is natuurlijk dat CoD een evolutie heeft doorgemaakt en daardoor je 2 soorten CoD-spelers hebt. De generatie van de realistische setting en de generatie na MW2. En dat geeft een clash, de eerste groep zal de nieuwe CoD-delen blijven afbreken zolang de futuristische setting blijft. Maar de vraag is of het Activision wat kan schelen (blijkbaar niet), want de huidige fanbase is zo groot dat je daar wel alleen mee verder kan. En voor de spelers van generatie fase 1: je kan altijd Battlefield (en nog wel een paar andere) gaan spelen voor als je een realistische setting zoekt. 🙂

15.
    PaNNa's avatar

Downzilla schreef, "

”PaNNa” schreef, "Ik vind de MP van BO3 100x beter dan de MP van IW. De ttk is gewoon te belachelijk voor woorden, als je langs achter beschoten wordt heb je bovennatuurlijke reflexen nodig bewijze van spreken."

Het grootste probleem tegenwoordig met cod is dat skill nog minder wordt beloond dan eerst, telkens doodgaan zonder dat het je eigen fout is zuigt ballen. Hetzelfde had ik in het begin met bf4 omdat je daar op teveel verschillende bullshit manieren dood kon gaan."

Ja dat is misschien wel waar, maar ik vindt gewoon dat Bo3 heerlijker speelt en de setting was misschien futuristisch maar dit was niet zo te zien aan de maps. Ik vindt deze maps eerlijk gezegd donker en smaakloos. De oudere CoDs waren ook wel donker en grijs, maar dit was gepaard met een mooie omgeving. Ik had gewoon meer verwacht van Activision, ik was bewonderde hen toch voor de MW-reeks en ik had vooral genoten van MW3. Elk van deze voorafgaande delen had ook wel mankementjes maar deze neem ik er graag bij.

16.
    gamerfriend01's avatar

Daniel Z schreef, "

Ik ga hem binnenkort waarschijnlijk streamen. Singleplayer of multiplayer?"

Eigenlijk vooral single player maar ook zombie modus wil ik eens zien, multiplayer heb ik zelf al kunnen checken in de beta

17.
    Bakkert's avatar

Dit lijkt me een gave versie en overweeg om hem te kopen tezamen met de nieuwe PS4 Pro.
    Vraag: Ik ben nieuw in de COD wereld en heb het spel dus ook nog nooit gespeeld.
    Kan ik zo in de laatste versie instappen of moet ik met 1 van de eerdere delen beginnen om bevangen te geraken van het COD virus?

18.

Wat betreft de singleplayer kan je zonder problemen bij Infinite Warfare instappen, het is een op zichzelf staand verhaal. Ook bij de zombiemodus zal je geen problemen ondervinden, al moet je in het begin wel een beetje ontdekken hoe het werkt.

Wel kan ik me voorstellen dat de multiplayer in het begin een wat frustrerende ervaring kan zijn, omdat veel spelers nu eenmaal honderden (zo niet duizenden) uren in de voorgaande Call of Duty-games hebben zitten en daardoor een duidelijk voordeel hebben. Misschien is het daarom dan ook wel verstandig om de multiplayer eerst met bots te spelen, zo kan je de maps een beetje leren kennen en ontdekken welke wapens je fijn vindt. Op het moment dat je dan ‘echt’ met de multiplayer begint, kom je wat beter beslagen ten ijs. 😉

19.
    arminfcdb's avatar

Call of Duty Infinite Warfare: Het nieuwe vlaggenschip van Activision…..of is het toch Modern Warfare Remasterd? Ik durf het niet te zeggen. Wanneer je rondkijkt op twitter, youtube video’s en de comments van youtube video’s lijkt het wel of (bijna) iedereen Infinite Warfare slecht vindt. Je gaat dan zelf bijna ook denken dat ze gelijk hebben en misschien hebben ze ook wel gelijk.

We leven in 2016 en we weten allemaal wat de consoles en PC’s van tegenwoordig aan kunnen. Als ik kijk naar de graphics van Infinite Warfare heb ik echt het gevoel dat ik terug in de tijd ben gegaan, doet mij echt teveel denken aan CoD Ghosts. Je zou verwachten dat het allemaal wel wat gelikter en realistischer uit zou zijn. Kijk maar naar Battlefield 1, als je de HUD weg zou halen denk ik dat ik een film aan het kijken ben. Nu is het rare, hoe weten we of het realistisch is, niemand weet hoe de toekomst er uit gaat zien en nu ben ik misschien er teveel en te diep over na aan het denken.

Dan kom ik aan bij het volgende punt, de movement: het wallrunnen, jetpacking, dashing, bunny hops en weet ik het hoe het nog meer wordt genoemd. Ik zie veel mensen zeggen dat het een kopie is van BO3. Daar kan ik bij in komen maar mijn gevoel is dat het een combinatie is van BO3 en Advanced Warfare. Ja het wallrunnen komt van BO3 maar als je ziet hoe sommige spelers zich bewegen in de lucht en de dashes die ze maken krijg ik flashbacks naar AW.

Van mij mag de movement wel een stuk minder, met name de dashen in de lucht maar ook hoe hoog je kan wallrunnen en van daaruit springen. Kan ook aan liggen dat ik te oud wordt om het allemaal bij te kunnen houden maar voor mijn gevoel zou het beter zijn als het wat minder is. De movement die ze hebben gecreeerd vanaf AW, BO3 en nu in IW kan goed zijn, leuk zijn maar er het zou volgens mij wat minder kunnen zijn.

Ik speel en kijk graag naar competitive CoD. Als ik nu al zie waarover spelers wallrunnen en bepaalde delen van een map gebruiken om beeld te krijgen van bijvoorbeeld een bepaalde bom plaats (in SnD bijvoorbeeld) is abnormaal. De spelers kunnen hier niks aan doen, die maken gebruik van wat er geboden wordt maar de developers kunnen barriers instellen dat je ergens niet op kan komen of daardoor zo hoog kan springen dat je meteen 3/4 deel van de map ziet.

Natuurlijk kunnen er nog meer zaken aangepast worden zoals Time To Kill (TTK) of de specialists/combat rigs. Of ze dat gaan doen geen idee. Zou het beter zijn? Ik denk voor sommige gamemodes misschien wel want de combat rigs kunnen van te grote invloed zijn of je wel of niet als winnaar uit de bus komt en daar heeft je eigen skill niks mee te maken. Of de weapon variants in multiplayer? Dat beviel niemand in AW en het is er toch weer in IW. Weapon variants kan interessant zijn zolang de methode om ze te krijgen goed is en niet gebaseerd is op supply drops kopen en openen.

Ik hoop dat Activision geleerd heeft van de afgelopen jaren en dat ze studios zoals Sledgehammer enzo op sturen om hier een verandering aan te brengen. Maar de tijd zal leren.