Nog niet zo lang geleden kon je al in een preview kennismaken met Bulletstorm, een over de top-shooter van Epic Games en de Poolse ontwikkelstudio People Can Fly. Destijds kregen we een level te zien waarvan ik al erg enthousiast werd en op de beursvloer in Los Angeles was dit level speelbaar. Kortom, genieten!
Punten
Tijdens de hands-on sessie mochten we aan de slag met het Park-level, dat we eerder al zagen tijdens de EA Showcase in Londen en in de eerste trailer van de game. Dat we tijdens dit fragment van de volledige game amper wat meekregen van het verhaal was ook helemaal niet erg, want de speelsessie draaide uiteraard puur om de gameplay. Kill with skill.
Na een korte introductie van de besturing en de gameplay mochten we de actie induiken en vooral op zoveel mogelijk brute manieren met de diverse vijanden afrekenen. Een gewone kill of simpele headshot levert namelijk maar weinig punten op. Voor de echt hoge scores moet je zo lomp mogelijke combo’s zien te maken. Naast je gewone geweer heb je bijvoorbeeld een plasma-zweep, waarmee je vijanden naar je toe kunt trekken. Als je dit doet zal er een korte slow-motion optreden en krijg je de kans om het karwei lekker bruut af te maken, bijvoorbeeld met een harde trap of wat welgemikte kogels.
Vuurwerk
Tijdens de toffe chaos die al snel ontstond, vlogen de meest lachwekkende teksten door het beeld om aan te geven op wat voor manier bepaalde vijanden gedood werden. Bad touch als je iemand in een enorme cactus trapt, gang bang als je een groep tegelijk uitschakelt, Fourth of July als je vijanden als vuurwerk in de lucht uit elkaar laat knallen, after burner als je een vijand lekker laat afbranden en natuurlijk mercy, de ultieme vernedering voor je vijand door hem eerst in z’n kruis te schieten en hem vervolgens uit zijn lijden te verlossen met een welgemikte trap op z’n hoofd.
Al deze extreme actie heeft ook nog een doel, naast puur vermaak natuurlijk, want met de verdiende punten kan je op diverse plekken in het level upgrades kopen voor je wapens. Zo kan je een soort ‘supercharge’ voor je geweer kopen, waarmee je in één keer honderd kogels tegelijk in een vijand kunt pompen, en je plasma-zweep kan in een extreme uitvoering een grote schokgolf op de grond veroorzaken, waardoor vijanden in de lucht worden geslingerd. Vanaf dat moment krijg je weer even kort een slow-motion en kan je de vliegende vijanden weer heerlijk spectaculair om zeep helpen.
Conclusie
Helaas stopte onze speelsessie net voor de boss fight van het level, maar het was toch een heerlijke achtbaanrit geweest. Volgens de ontwikkelaar was een score van 2500 of hoger in deze demo erg goed en meer dan 3000 zou bijna subliem zijn. Na die woorden kon ik nog extra nagenieten van mijn ego-strelende score van 3580. Niet dat het er heel veel toe deed, want het belangrijkste was voor mij om simpelweg te ervaren dat Bulletstorm een niet te missen fun-factor in huis heeft. Ik ben nu alleen nog erg benieuwd naar de variatie in de game, waar we hopelijk spoedig meer van gaan zien en horen.
lijkt mij echt een hele vette game
Lijkt me idd een erg vette game ik hou hem zeker in de gaten.
Bioshock/Fallout in een ander jasje? 🙄
ziet er bruut uit
lol de speciale kills zn we grappig xD
in de poep (fire in the hole xD) 😆
Wat moet de derde screen eigenlijk voorstellen? 😆
Nu ben je toch wel heel kortaf.. Die games zijn one of a kinds op zich… 🙄
In de verste verte niet. Deze game is gewoon weer heerlijk schieten op alles wat er te schieten valt en het liefst nog met brute acties en belachelijk wrede combo’s. Het is eerder een kruising van Serious Sam met Gears of War.
Heerlijk weer eens zo’n shooter, een lekkere verandering na veel goeie maar serieuze shooters.
Vanavond ff de demo proberen 🙂