Het in september 2010 verschenen Darksiders was oorspronkelijk bedacht als 4-player co-op-game. Dit heeft Haydn Dalton, hoofdontwerper van Darksiders II, in een interview met Incgamers prijsgegeven.
Aanvankelijk had ontwikkelaar Vigil het plan om van Darksiders een 4-player co-op game te maken. Dalton licht toe waarom het ontwikkelteam hier uiteindelijk van af heeft gezien:
Originally, Vigil wanted to do a four player co-op game. Realistically, though, we didn’t have much console experience and it was a whole new genre for us. So instead we went down the less risky route and focused on a single one of them. With the second game we thought of doing some form of co-op, but that was still very risky. Plus, people liked what we did with the first game and we didn’t want to take that away from them. I guess we’ll find out when it comes out whether they still like it.Ondanks het bewandelen van de “veilige” singleplayer-weg blijft het oorspronkelijk bedachte co-op-concept de ontwikkelaar intrigeren:
Absolutely. I don’t think there’s anyone here that likes Darksiders and doesn’t like the idea of causing destruction with three buddies.Of deze visie een hint is voor wat we omtrent Darksiders in de toekomst kunnen verwachten blijft gissen. Wat we wel weten is dat we spoedig met Darksiders II aan de haal kunnen gaan. De game verschijnt op 14 augustus. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de preview van Darksiders II.
Alle 4 de horsemen hun eigen game geven, en van deel 5 toch die Co-op game maken?
Mits THQ het zolang nog uithoud dan. 😉
Ik dacht precies hetzelfde, maar misschien kan het dan beter een spin-off worden met een subtitel erachter, een deel 5 klinkt dan niet echt passend omdat je dan alle vier de Horsemen heb gehad.