Star Citizen-ontwikkelaar: PC wordt niet meer zo hard gepusht als vroeger

Vorige week onthulde Wing Commander-maker Chris Roberts een nieuwe free-to-play-game genaamd Star Citizen. Het spel viel meteen op omdat het er, in tegenstelling tot de meeste free-to-play-games, uitzonderlijk mooi uitziet. Roberts heeft in een interview laten weten dat hij het altijd belangrijk heeft gevonden om Star Citizen een grafisch hoogwaardige titel te maken, daar hij van mening is dat de PC-games van tegenwoordig het apparaat niet meer zo hard pushen als voorheen.

Roberts vertelt dat hij Star Citizen zo mooi kan maken omdat hij zich geen zorgen hoeft te maken over consoles:

Because I’m not worrying about current day consoles, there’s a level of detail I can do that wouldn’t otherwise be possible. Just the memory it would take to store these textures – you just don’t have that on the consoles.
Het betreurt Roberts om te zien dat de games van tegenwoordig niet meer zoveel eisen van PC’s als vroeger. Hij hoopt dan ook van harte dat gamers hun PC zullen upgraden om Star Citizen te kunnen spelen:
I made my name on the PC and I’m really sad that the PC isn’t being pushed the way it used to: I want to get back to that Wing Commander thing: ‘Yeah, upgrade your machine to play this.’ I don’t want to make a mobile game. I made my name doing PC games, and I love PC games.
Star Citizen moet volgens Roberts een game worden die PC-gamers trots maakt om een PC-gamer te zijn:
It’s the best platform because it’s always evolving, and it’s open. But no one’s really pushing PC. There are a lot of PC gamers who are proud of their gaming rigs but don’t have anything to really show it off.
Star Citizen staat gepland voor een release in 2014.

  1.   
    mvsint's avatar

    Ik heb al gepledged, ziet er goed uit, kijk nu al uit naar het alpha en beta testen 🙂