Uitgever Bethesda en ontwikkelaar Splash Damage zullen vrolijk zijn, want de directeur van Splash Damage, Paul Wedgewood, heeft naar buiten gebracht dat zijn game Brink 2,5 miljoen keer is verkocht:
“With Splash Damage, we finished Brink, and it’s estimated to have sold more than 2.5 million units worldwide, which at retail would mean that it’s generated around $120-140 million in revenue.”Volgens hem betekenen deze cijfers niet dat zijn bedrijf nu volloopt met centen, omdat zij natuurlijk niet de uitgever waren van de game:
“But of course, as an independent video game developer, we don’t earn that kind of revenue, as we’re not the publisher of the title… but we could see there was the potential to serve our fans content directly, and while we don’t want to take anything away from what Splash Damage does, we wanted a vehicle that we can dedicate exclusively to that pursuit.”Splash Damage is op dit moment bezig met een gratis te spelen game, RAD Soldiers, die zij zelf zullen uitgeven bij WarChest, het bedrijf dat Wedgewood zelf heeft opgericht.
Met brink heb ik me zeker vermaakt.
Brink was de slechtste 60 euro investment die ik ooit heb gemaakt
Daar kan ik me wel in vinden. Het was mijn geld ook niet waard om eerlijk te zijn.
Hier het zelfde 😉
Kocht het voor 10 euro… Vond het nog best slecht… het was leuk tot het punt dat je elke map wel eens gespeeld had en er geen vernieuwing in zat. Ook was de gameplay iets te snel.