David Adams en Joe Madureira, medeoprichters van Vigil Games, hebben meegedeeld dat slechts 1% van de ideeën voor het eerste deel in die game waren geïncorporeerd, terwijl dit voor de opvolger wel 80% is.
In het begin van het ontwikkelproces van de eerste Darksiders was het voor het ontwikkelteam nog niet helemaal zeker wat ze met de game wilden doen, dus werd er allerminst efficiënt gewerkt. Met het tweede deel was dit veel minder het geval, omdat de meeste features die ze in het spel wouden verwerken al aan het begin van de ontwikkeling werden geïmplementeerd. Madureira zei hierover het volgende:
We actually had a wall run in the first game; War was able to do it. And then just the levels we were building just weren’t really supporting that mechanic, and it was just a mess, and we took it out. But in this game, we knew we were going to start with it and the designers just built the levels from the ground up to support that stuff a lot more.Gelukkig is er van Darksiders II een stuk minder weggegooid. Madureira wist namelijk tevens de melden dat een kerker van de eerste game twee keer opnieuw is gemaakt, waarna deze alsnog de uiteindelijke game niet heeft weten te halen.
Kheb behoorlijk veel zin in deze game 😆
Of het nou 1% of 80% van de ideeën is dat de uiteindelijke game haalt, het eindresultaat van deel 1 was ik zeer tevreden over, en hoop dat dat bij deel 2 ook zo is. Welk percentage van de ideeën er ook in de game komt, het gaat uiteindelijk om een mooi eindresultaat 😀 (je weet de kwaliteit van de ideeën ook niet, dus weet niet of je het wel ‘gelukkig’ kunt noemen dat er minder van de ideeën afgedaan zijn,Wester 🙂 )